ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Тикет системата безспорно е технология за по-добри решения в обществения ни транспорт и е голямо удобство за гражданите. Освен това тя дава възможност за по-правилно планиране и контрол на превозния процес и за гарантиране сигурността на пътниците. Това са принципните предимства на системата.”, е мнението на заместник-председателя на Комисията по транспорт и туризъм и председател на групата на БСП в Столичния общински съвет (СОС) Калоян Паргов по повод обявената обществена поръчка от Центъра за градска мобилност за изграждане на тикет система в столичния градски транспорт. Това съобщиха от пресцентъра на Градския съвет на БСП-София. Според Паргов около тази поръчка обаче има прекалено много неизвестни.
“Защо заданието за обявяване на обществена поръчка беше изготвено в "тесен кръг" от управляващите в Столична община и не мина на обсъждане в комисите в СОС? Как от 20 милиона при първото задание преди около две години сега цената стигна цели 88 милиона?! Тикет системата нямало да носи печалба. Това не противоречи ли на твърдението, че чрез нея ще се подобри планирането и организацията на работа и ще се намали гратисът - реализацията на тези добри намерения има финансови измерения все пак, нали? Системата няма как да реши генерално проблемите на транспорта в София. Тя е само един от инструментите за разрешаването им и той е в ръцете на управляващите в СО. Как ще се развиват общинските транспортни дружества - сега това става изключително с европейски средства и заеми. А след 2020-а година?! Затова и цената от 88 милиона лева за изграждане на тикет система е притеснително и подозрително голяма. Дори и в момента ЦГМ има финансови затруднения. Освен всичко това, одитът на Сметната палата разкри сериозни нарушения в него за периода 2014-2016 година, категоричен е лидерът на социалистите в СОС. - А управляващите в Столична община продължават да бягат от отговорите на неудобните им въпроси и технично да ги прескачат... до следващия изгорял автобус на градския транспорт, например. При това положение ни остава само да се молим да няма жертви!”.