ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Търговската верига "Карфур" преговаря за покупка на магазините на конкурента си у нас "Пикадили", информира в-к „Стандарт“.
Двете вериги не са потвърдили информацията, но не са я отрекли. Целта на преговорите е френската верига, която е представена у нас чрез гръцката “Маринопулос груп”, да придобие българските магазини, които наскоро станаха собственост на AP Mart на бизнесмените Ангел Ангелов и Петър Дудоленски.
На въпрос дали “Карфур” купува “Пикадили” Ангел Ангелов първоначално реагира: “Няма такова нещо, когато има, всички ще разберат”. После обаче уточни, че не казва, че не се преговаря, но няма постигнати договорки и готовност, която да се обяви като факт, съобщава "24 часа".
Вече няколко години „Пикадили“ е изправена пред сериозни затруднения на родния пазар. Към момента тя притежава 31 супермаркета в 8 града и 22 по-малки магазина “Пикадили дейли” в София и Варна.
За този период се смениха няколко компании, които купиха, а после препродадоха активите си във веригата.
Първата стъпка, която показа, че компанията има проблеми у нас, беше затварянето на единствения магазин на веригата тип кеш-енд-кери - "Темпо", който просъществува по-малко от година.
В началото на годината стана ясно, че белгийската търговска верига Delhaize Group, тогавашен собственик на "Пикадили", ще продаде бизнеса си в България на AP Mart. В края на 2013 г. Delhaize има 54 търговски обекта в България. В страната ни през 2012 г. бяха затворени 6 магазина Пикадили и Пикадили Експрес.
Белгийците са започнали да работят в страната ни през 2011 г., когато купуват веригата супермаркети Пикадили и Темпо, които дотогава бяха собственост на сръбската "Делта Макси Груп".
Сделката през 2011 г. е била за 950 млн. евро. В нея бяха включени и дълговете на сръбската компания от 300 млн. евро, гласеше официалното съобщение на Delhaize публикувано в сайта на компанията.
Сръбската верига имаше магазини в Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина, България и Албания. "Делта Холдинг" притежаваше веригите от магазини - Макси, Мини макси, Темпо, Темпо експрес, Пикадили и Евромакс.
Придобивката позволи на Delhaize да се превърне в един от водещите търговски вериги в Югоизточна Европа. По-рано белгийците вече бяха стъпили на гръцкия и румънски пазар.
В началото на 2012 г. компанията беше принудена да обяви преструктуриране на своя бизнес, в резултат на което бяха съкратени магазини и 4900 работни места в САЩ и Балканите, включително и в България.
Мерки, който намалиха оборота на Delhaize с около 500 млн. евро, доведоха до повишаване на печалбата с около 35-40 млн. евро, припомня econ.bg.