BG EN

Кафето предпазва от деменция

Здраве

Кафето предпазва от деменция

8876
на 06.01.2022
Кафето предпазва от деменция
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Повече от 55 милиона души по света живеят с деменция. Най-често срещаният тип деменция е болестта на Алцхаймер, която представлява 50-75% от случаите на деменция. При застаряващото население се очаква случаите на Алцхаймер в световен мащаб да се увеличат. Заболяването е хронично невродегенеративно и причинява сложни мозъчни промени, които могат да доведат до загуба на паметта и спад в когнитивните функции.

препоръчано

Ново проучване в Австралия разкрива доказателства, че има връзка между количеството кафе, което хората пият, и скоростта на когнитивен спад. Изследването бе публикувано в сп. Frontiers in Aging Neuroscience.

Д-р Саманта Гардънър, водещ автор в изследването, казва, че ако допълнителни изследвания потвърдят тази връзка, "приемът на кафе може един ден да бъде препоръчан като фактор за начина на живот, насочен към превенцията на Алцхаймер".

Изследователският екип е базиран в университета Edith Cowan в Пърт, Западна Австралия. Учените са използвали данни от 227 възрастни на 60 или повече години. На 18-месечни интервали и са извършвани оценки в шест когнитивни области: памет за епизодично припомняне, памет за разпознаване, изпълнителна функция, език, внимание и скорост на обработка на данни.

Анализът на данните от хората показва, че обичайното пиене на кафе е положително свързано с когнитивните области на изпълнителната функция, вниманието и паметта. Пиенето на по-големи количества кафе е свързано с по-бавен когнитивен спад в тези области в хода на проучването.

Резултатите сочат, че увеличаването на приема на кафе от 1 до 2 чаши на ден може потенциално да намали когнитивния спад с до 8% след 18 месеца. Изследователите, обаче, отбелязват, че са изследвани едва 227 души, и за да има по-сериозни заключения, трябва да бъдат направени по-задълбочени проучвания.

Бомба x
Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии
ПИК TV x
БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от Възраждане (ВИДЕО) БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от "Възраждане" (ВИДЕО)
ново
Днес: 128
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК