ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Когато говорим за толкова силово министерство, каквото е българското МВР, съсредоточило толкова огромна репресивна власт в себе си, тъй като в това отношение то не прилича на западноевропейските си аналози, е напълно разумно и основателно главният секретар да бъде определян от президента и по този начин да се осъществява по-голяма демократичност и потушаване на иначе твърде голямата власт, съсредоточена в изпълнителната власт тук. Това каза в интервю за Агенция „Фокус”Александър Кашъмов, правен експерт в неправителствената организация Програма Достъп до Информация и ръководител на правния й екип.
„Това, което виждам като мотивировка във ветото е, че се осъществява едно отклонение от законодателния подход, който съществува вече 25 години, тъй като това е на практика четвъртият пореден Закон за МВР. Друг е въпросът, че аз като юрист не можах да разбера защо в България за 25 години трябва да се приемат 4 закона за едно и също нещо, които горе-долу да си приличат като текстове. Това е крайно необосновано и неразумно от гледна точка на правилната техника”, заяви Кашъмов.
„В случая се извършва едно отклонение от режима, който е съществувал вече години наред. От друга страна, президентът е именно тази институция, която е като буфер между останалите институции. Тя осъществява националното съгласие, тя намаляването на интензитета на политическия сблъсък, омиротворяването на политическите битки, щения и т.н. Напълно разумно и основателно е главният секретар да бъде определян от президента”, допълни той.


