ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кварталните магазини намаляват сериозно през последните години, сочат последните официални данни на Националния статистически институт (НСИ).
Основните причини за това са голямата конкуренция, която води до фалит на много от дребните търговци, както и онлайн продажбите. Търговските обекти за продажба на дребно в страната са 112 225 броя. За година те намаляват с 1365 броя. Тенденцията за спад в броя на магазините започва през 2012 г. и продължава досега.
Така в рамките на шест поредни години магазините за търговия на дребно намаляват с над 20 хил. броя, или с малко повече от 15%. Реално обаче фалиращите магазини са много повече.
Често на мястото на затворения магазин отварят нов в опита на хората да стартират собствен малък бизнес. Но тъй като общият брой на обектите за търговия намалява, явно фалиращите магазини в страната са повече от отваряните.
Намалява броят на магазините от всички сфери на икономиката, сочат данните на НСИ. Например общият брой на магазините за храни, напитки и тютюневи изделия се е понижил от 49 324 до 42 300 в рамките на шест години.
За периода намалява броят както на неспециализираните магазини, в които се продават разнообразни храни, така и тези в които има само плодове и зеленчуци, хляб, месо, риба или алкохол. Най-голям спад обаче има в специализираните обекти за продажба на алкохолни и безалкохолни напитки и от 3043 те намаляват до около 2 хил.
При магазините за нехранителни стоки също има огромно намаление и броят им от 82 980 се свива до 69 925.


