Последвайте ни в Google News Showcase
КЗК спря обществената поръчка за доставка на 42 нови влака за "БДЖ-Пътнически превози", въпреки че търгът с бюджет от 675 милиона лева бе подготвян в продължение на две години, информира "Канал 3".
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
В БДЖ днес е получено уведомление от антимонополния орган с изходящ номер ИС - 1155/КЗК-877/2108 г. за образувано производство по жалба срещу обществената поръчка и на основание на чл. 203 ал. 3 от Закона за обществените поръчки това спира процедурата, считано от момента, в който БДЖ е получила писмото от КЗК.
Жалби срещу тръжните правила в антимонополното ведомство внесоха водещите световни производители на влакове - германският гигант "Сименс" (две жалби), чехите от "Шкода" и китайската държавна компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation).
Именно "Сименс" и "Шкода" са основните доставчици на подвижен състав за БДЖ в исторически план, а китайската CRRC предложи по време на служебното правителство освен да достави влакове у нас и да сглобява част от тях в България.
Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията.
Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове.
Финансовата схема също била абсурдна. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.