ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Китайският интернет гигант Алибаба (Alibaba) подобри собствения си рекорд за продажби на стойност 9,3 милиарда долара, осъществени миналата година в Деня на самотните сърца 11 ноември, опровергавайки опасенията от забавянето на втората по големина икономика в света, предаде ДПА, цитирани от БТА.
Общият обем продажби на различните онлайн платформи на Алибаба достигнаха миналогодишните стойности точно след 6:30 часа българско време (4:30 часа по Гринуич) и прехвърлиха прага от 10 милиарда долара малко след това.
Алибаба обединява дейности, които са съсредоточени главно около пазаруването онлайн. Компанията отчете, че над 70 процента от онлайн продажбите са направени от нейните мобилни сайтове, което показва, че онлайн пазаруването и използването на смартфони са се превърнали във вкоренени навици сред китайските потребител.
Алибаба посочи, че е продала над 2 милиона мобилни телефона онлайн.
Конкурентът на Алибаба, най-голямата китайска компания за директни продажби Джей Ди (JD.com), съобщи в профила си в Туитър (Twitter), че до към обяд е получила 10 милиона поръчки и така е надхвърлен общият брой поръчки, направен в Деня на самотните сърца миналата година.
Денят на самотните сърца е модерен китайски празник, който се отбелязва на 11 ноември. Числото 11 според вярващите в магията на числата китайци напомня за самотните мъже и жени.
От 2009 година Алибаба започна да рекламира деня като възможност необвързаните хора да си купят стоки онлайн с отстъпка, за да се поглезят. Оттогава и другите компании за електронна търговия предлагат свои промоции в този ден.