ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Китай стартира едномесечна национална кампания за повишаване на потреблението, предвиждаща множество промоционални дейности, съобщават световните агенции, цитирани от Нова телевизия.
Акцията идва на фона на продължаващите относително ниски потребителски разходи в сравнение с нивата от преди пандемията.
Стартът на кампанията ще бъде даден в събота в Шанхай, като същевременно там ще стартира и шопинг фестивал, който ще продължи до 5 май, а промоции ще бъдат разгърнати в множество региони, включително столицата Пекин.
Ще стартира и третият годишен национален фестивал за онлайн пазаруване в Китай, който ще представи качествени местни продукти, популярни артикули от страните-партньори в електронната търговия на Пътя на коприната, както и онлайн услуги в секторите на кетъринга, туризма, културата и спорта, с нови бизнес модели като излъчване на живо и пазаруване в социални медии. Властите отбелязват, че от началото на годината разходите на дребно видимо се възстановяват.
През първото тримесечие продажбите в тази категория са нараснали с 33,9 процента на годишна база, или ръст от 8,5 процента в сравнение със същия период на 2019 г. И все пак, според анализатори, възстановяването на потреблението остава небалансирано, като някои сектори, бизнес модели, категории и региони са в сравнително бавен режим и търсенето на обикновения купувач все още не е напълно задоволено.


