Класификацията на НАТО за Ту-154 е "Careless". Преводът е брутално ясен - “небрежен”, “невнимателен”, “немарлив”, “невеж”
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Не е нормално самолет, произведен в далечната 1983 година да продължава да лети с да превозва хора. За всичките тези години металът старее, технологиите са направили гигантска крачка, а соцпроизводството остава във въздуха. Докато падне.
Русия е богата държава, има природен газ, петрол и злато, диаманти и земя, стотици милиони население, а допуска част от елита й да лети със стари самолети. Не е наша работа да се бъркаме в това, но със сигурност не е нещо, което можем да определим като нормално.
Нима не се знае ,че според авторитетни световни авиоексперти, Ту 154 е на трето място в света по катастрофи и загинали хора в тях. Неговата визитка е известна, имаше доста от тези машини и в родния национален превозвач БГА „Балкан“. Но това беше през 90-те години на миналия век.
В класификацията на НАТО за летателни машини руският ТУ 154 фигурира с наименованието Careless, което се превежда “небрежен”, “невнимателен”, “немарлив”, “невеж”. Да припомним, че и президентът на Полша Качински загина с такъв самолет. Още колко хора трябва да си отидат, за да бъдат спрени оцелелите все още машини от този вид? Днес са музиканти, журналисти, военни. Утре ще са обикновени хора, но животът на всеки е скъп. Май е време в Русия да направят тази сметка.
ВИЗИТКА
Ту-154
Произвеждан: 1971-2006
Самолети в експлоатация: 336
Фатални инциденти: на 1 041 000 летателни часа
Най-разпространеният пътнически самолет в повечето бивши съветски републики, изпълняващ рейсове по вътрешни и международни линии. На 15 юли 2009 Tu-154 на иранската авиокомпания Caspian Air се разби при полет от Техеран за Ереван, при което загинаха 168 души. Това бе 4-тата катастрофа на Ту-154 в Иран от 2002 г. насам. От 2000до 2016 година има 10 инцидента с 878 загинали, без да броим днешният.


