Клиентка: "Била" и "Метро" ни пробутват старото си месо с етикети с нов срок на годност
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Читателка на ПИК изпрати до агенцията ни сигнал за някои порочни практики, използвани от големите хранителни магазини.
"Искам да предупредя потребителите в дните преди Коледните и Новогодишните празници, защото точно сега масово се купуват различни хранителни продукти и месо в по-големи количества. Обръщам се към вас, защото забелязах, че активно сте се заели да информирате читателите си за нарушенията, които големите търговци на стоки и услуги извършват", казва дамата.
Тя обясни, че е забелязвала многократно, най-вече в магазини като "Била" и "Метро", че месо, което е с изтичащ срок на годност, се преетикетира. Как според нея става това? И двете вериги имат практиката да разфасоват в собствените си транжорни животински трупове. Подготвят опаковки с различен грамаж пилешко, свинско или телешко месо и ги поставят в хладилните си витрини, откъдето потребителите си избират това, което им е необходимо. Често обаче част от стоката залежала. Потребителката е забелязвала, че някои от разфасовките са с поставен нов етикет, на който спрямо стария освен цената, е променена и датата на изтичане на срока на годност.
Освен това пържолите, бутчетата и другите видове месо, които са по-стари, задължително се подреждат върху по-новото месо в съответните хладилни витрини. По този начин потребителите, които не знаят за тази практика, просто хващат тарелка от по-горните и плащат за по-стария продукт. А "Била" и "Метро" вместо да изхвърлят вече почти негодното за консумация месо, печелят от него.
"Крайно съм възмутена, искам да живеем в по-нормално общество, в което тези, на които даваме парите си, изкарани с труд, няма да ни мамят непрекъснато. А ще се стараят да ни предлагат най-доброто, което могат", завършва читателката на ПИК.


