Последвайте ни в Google News Showcase
Кметът на Сопот повежда решителна битка срещу незаконните сметища в общината. Той се обърна с апел към съгражданите си да забравят досегашните навици да изхвърлят строителни и битови отпадъци по поляни, край ниви и между жилищни блокове и да съдействат на администрацията да поддържа града чист за своите жителите и привлекателен за туристите.
Чистотата е един от приоритетите на нашето управление, за да живеем в чист и уютен град, но и да бъдат Сопот и Анево привлекателни за развитието на туризъм, каквито амбиции имаме, заяви той.
Деян Дойнов обяви намеренията за справяне с нерегламентираните сметища по време на обществено обсъждане, на което очакваше да дойдат десетки сопотненци. Срещата мина с минимално участие на гражданите, но със силна заявка от страна на администрацията да се справи с проблема.
Въпросът с нерегеламентирате сметища се дискутира непрекъснато в сопотските групи във Фейсбук и там често се хвърлят упреци върху общината, припомни кметът. Изпитвам огромно неудобство от незаконните сметища и като кмет, и като гражданин, заяви Деян Дойнов, цитиран от "Марица". Срамувам се заради хората, които създават тези сметища. Освен това търпя персонални санкции от екоинституциите за замърсявания, за които не съм виновен, а тези санкции са непосилни за мен. Затова няма да има компромиси за нарушителите, ще има акт и максимална глоба за всеки нарушител, заяви Деян Дойнов.
Общината вече осигурява 24-часови дежурства на няколко места, където нерегламентирано се изхвърлят отпадъци.
Две са големите препятствия пред местната власт при разчистването на нерегламентираните сметища – манталитетът на гражданите да изхвърлят боклуци на „любими“ места и недостатъчните средства в план-сметката за чистотата както за тази година, така и евентуално за следваща.
Общината чисти нерегламентираните сметища с приходите от такса смет. Тази година за справянето с проблема са заложени 20 000 лева, които са крайно недостатъчни тези отпадъци да бъдат депонирани в Регионалното депо за отпадъци в община Карлово.