ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Наближават светли празници, но идва и краят на 2019 г. Много важен период, в който са необходими средства освен за по-специална храна (празнична), но и за подаръци и т.н.
Ето какво става: "Топлофикация", "Електроразпределение", "Софийска вода", пощите и т.н. трябва да вземат премиални. Вероятно отрано са се започнали действията по надписване и неизпращане на необходимите фактури на потребителите. Зер ще погледнат във водомерите или електромерите и ще започнат едни разправии, които ще им отровят празниците. Така всичките си осигуряват тлъсти премиални и не се интересуват как обикновените работници и пенсионерите ще посрещнат тези празници.
Какво се получава в действителност: Фирмите наемат (тогава, когато, разбира се, са изготвили съответните фактури) някой безработен или студент, който има за задача да разнесе няколко хиляди фактури в един или два квартала на столицата. Как постъпват някои от тях: Фактурите се поставят на пейката пред входа, вместо да се пуснат в пощенската кутия или да се поставят на стълбите вътре, ако е отворена вратата. Така фактурите се разпиляват и не достигат до получателя. Кой е отговорен за това и кой е длъжен да следи дали наетият от тях изпълнител си върши качествено работата. Много често такива фактури не се изготвят и вината се хвърля върху разносвача, който няма и понятие за това.
Много пъти съм се обаждал и винаги са ме лъгали. Как да плащам на доверие, когато постоянно ме лъжат, къде с грешни норми, къде с надписване. Има ли министерство, което да въведе съответния ред, или няма. С какво друго се занимават, след като няма държавна промишленост. Редно е да ми бъде представена фактура, от която да видя какво съм употребил, и да протестирам, ако открия нередности. Именно от това се страхуват фирмите. Да си нямат разправии.
Пиша и в същото време си мисля: ще имаме ли някога държава?
Христо Джуров, София