ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Интернет ни гарантира невероятна свобода по отношение на откриването на информацията, от която се нуждаем, а също и при комуникацията с приятелите ни по цял свят. Колкото по-обвързани ставаме с уеб пространството, обаче толкова по-важен става въпроса със сигурността на личните ни данни. В последните месеци на няколко пъти станахме свидетели на мащабни атаки над някои от най-големите онлайн страници и услуги. Всичко това по най-добър начин ни показва, че дори и най-влиятелните компании не са защитени от проникването на вирус или хакерско нападение в системите им.
От Gizmodo сега направиха интересно проучване сред някои от най-популярните брандове, за да разберат дали те съхраняват на сигурно информацията и как кодират данните ни. Резултатите от него са доста интересни и показват, че всеки един от тях залага на изцяло собствена стратегия. Google и Dropbox са единствените от тях, които се оказва, че са интегрирали и петте ключови компонента в системите си, за да ни защитят по най-ефективния начин. Сред тях са кодирането на линковете между центровете за данни, поддръжката за HTTPS и HSTS, технологията Forward Secreсy и нe на последно място STARTTLS.
Данните показват, че Twitter е третата компания, която по най-добър начин се грижи за поверителната ни информация, като е включила първите четири системи в своите сървъри. Facebook засега не са потвърдили плановете си да интегрират поддръжка за STARTTLS, a също и да криптират вътрешните линкове между центровете си за данни. Въпреки това останалите три фактора: HTТPS, HSTS и Forward Secrecy вече се използват за обработване на данните, което може да бъде възприето като добра новина от над 1 млрд. потребители на социалната мрежа в глобален мащаб.
LinkedIn в момента не използват нито една от тези технологии, за да предпазват данните на милионите си потребители. От компанията все пак планират да променят тази ситуация през следващите 12 месеца, като включат поддръжка за HTТPS, HSTS и Forward Secrecy в сървърите си. Едиствената опция, която Yahoo предлага в това отношение е, криптирането на линковете между потребителите, а през 2014г. се очаква поддръжката за HTТPS да бъде интегрирана към всичките и популярни услуги.
Странно или не технологични гиганти като Apple и Microsoft предлагат единствено HTTPS функцията и засега не са провили намерение да включат и други допълнителни технологии, за да предпазват личните ни данни. Вероятно в определен момент те ще прибягнат до тях, тъй като това са най-добрите практики в индустрията, които могат ефективно да защитават поверителната ни информация.
Стандартите НТТPS и НSTS добавят допълнително ниво на протекция при сърфирането ни в интернет, докато STARTLLS е създадена, за да гарантира по много по-ефективен начин имейл корепспонденцията ни. За нас потребителите ще е най-добре най-големите компании да използват всички възможни средства, за да се противопоставят на зловредния софтуер и хакерите. Все пак е интересно да видим как всеки един бранд залага на абсолютно различни стратегии в опита си да привлече повече клиенти и респективно защити данните ни.
Източник: digital.bg


