"Кока-Кола" изтегли рекламите си от няколко руски телевизии, отрича политически мотиви
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Американският гигант "Кока-Кола" (Coca-Cola) потвърди, че не рекламира вече в четири руски телевизии, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА.
Компанията посочи, че спадът на продажбите през второто тримесечие са я накарали да промени маркетинговите си планове. Руското бизнес издание "Комерсант" съобщи по-рано, че "Кока-Кола" е спряла рекламите в телевизиите Рен-ТВ, Пети канал (Пятый канал), Домашний и канала на министерството на отбраната Звезда.
Вестникът цитира източници, според които вероятно решението на компанията е свързано с американските и европейски санкции срещу Русия за ролята й в украинската криза, тъй като бизнесмен, засегнат от западните мерки, е свързан с три от телевизионните канали.
"Кока-Кола" отрича да има политически мотиви зад решението й. "В резултат на оценка на продажбите на напитки на "Кока-Кола" през второто тримесечие на 2014 година в Русия решихме да променим плана си за рекламна телевизионна дейност и да се съсредоточим върху ключови федерални канали и най-ефективните канали, като се има предвид нашата целева аудитория", посочи в електронно писмо говорителка на компанията.
"Няма политическа причина за решението", допълни тя. Първите две телевизии, споменати от Комерсант - Рен-ТВ и Пети канал - са част от медийния холдинг Национална медия група (Национальная Медиа Группа) на банката Росия (Россия) на Юрий Ковалчук.
Ковалчук, който е близък съратник на руския президент Владимир Путин, бе засегнат от американските санкции през март и влезе в "черния списък" на ЕС миналия месец. Вашингтон посочи, че включва Ковалчук в санкциите, тъй като е "личен банкер" на Путин.
Той притежава и 25 процента в СТС Медиа, която пък има дял в Домашний чрез Телкрест (Telcrest) - подразделение на банката Росия.
"Кока-Кола" подчерта, че не е изтеглила рекламите си от други две телевизии, контролирани от СТС Медиа - СТС и Перец. Американската компания уточни, че продължава да рекламира в 13 руски телевизии, допълни Ройтерс


