ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
“Ако харесате кола в автосалон, не се чудете дълго, а купувайте на момента. Утре може да я няма“. Така говорят търговците на клиентите си и този път са абсолютно добронамерени, защото бързата сделка е от полза за двете страни.
Предлагането на коли втора ръка е ограничено, а цените са непредсказуеми, пише "Марица“. Има чувствително отпушване на пазара в сравнение с 2020 година, когато ковид пандемията смрази света, но доставките са все още недостатъчни нито като количество, нито като качество.
А цените? Въпреки че всичко поскъпна - всеки ден с малки стъпки, на автомобилния пазар увеличението на цените беше рязко и неочаквано. И няма никакъв шанс да спре.
За миналата година в България са продадени 198 050 употребявани и 33 573 нови автомобили. И двете цифри са далеч от предковидните пикове. Не че нямаше мераклии за покупки, просто предлагането беше доста обрано. Но после кризата с вируса се развихри, дойдоха засечки с доставките, с производството на части, инфлацията и стигнахме до настоящия пазар, който търговците определят лаконично като странен с недобри перспективи.
И търсене има, и предлагане има, но определено желанията на продавачи и купувачи се разминават все повече, коментира собственик на автосалон за коли втора ръка от Пловдив.
В момента най-оборотни се оказват автомобили на цени между 8 и 14 хиляди лева, обобщава той. За тези пари обаче могат да се купят возила на възраст между 7 и 15 години. Например - най-общо казано, на долната граница може да се спазари "Фолксваген Поло", произведен в далечната 2006 г. Любимият на перничани "Голф", произведен 2011-2012 г., отива към 12 бона.
"Дачия Дъстър" на възраст 11-12 г. може да се спазари за 13-15 хиляди лева, в зависимост от конкретното й състояние.
По-новите автомобили (7-8-годишни) не се барат под 20 бона.


