Компания предлага 8 долара на месец за личните данни на потребителите
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Стартиращата компания Datacoup не е единствената технологична компания, която се надява да натрупа пари, продавайки познание, извлечено от личнитте ни данни. Но тя може да е единствената, която ни предлага пари за тази информация, пише Technology Review, цитирани от "Фокус".
Datacoup е в пробен период и предлага на потребителите 8 долара на месец за достъп до социалните им профили и информацията за транзакциите на дебитните и кредитните им карти. Компанията е базирана в Ню Йорк и възнамерява да печели, като продава на фирмите достъп до тенденциите, намерени в потребителските данни, след отстраняване на идентифициращи детайли.
Повечето хора вече разменят личните си данни. Въвеждайки текст в търсачката на Google или използвайки карта за лоялен клиент в магазина, получаваме безплатни услуги или намаление в замяна да позволим на маркетолозите да анализират поведението ни. Изпълнителният директор на Datacoup Мат Хогън казва, че предлага на хората начин да са по-директно включени в пазара на информация за активността им.
„Ако клиентът иска да направи информирано решение, той трябва да може да продаде информацията си на когото реши”, посочва Хогън. По думите му почти 1500 души са се регистрирали по време на пробната версия, а след няколко месеца услугата ще е достъпна за всички. Компанията може да предложи на хората и възможността да споделят данни от устройства, следящи здравословното им състояние или части от историята на интернет сърфирането им. До момента никой не е закупил данни от Datacoup, но според изпълнителния директор предварителните разговори са окуражаващи.
Хогън смята, че насърчаването на хората да мислят за данните си и за тяхната стойност може да предизвика искане за повече прозрачност и от други компании, които продават лична информация.


