Компанията „Боинг” отложила с три години коригирането на дефект в самолетите 737 МАКС
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Компанията „Боинг” е разбрала през 2017 г. за дефект в светлинната аварийна сигнализация в пилотската кабина на самолетите 737 МАКС, но е решила да отложи отстраняването му до 2020 г. Това разказаха американски конгресмени, цитирани от „Ройтерс” и „Дарик”.
Дефектната аварийна светлинна сигнализационна система предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват ъгъла на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи с „Боинг” 737 МАКС в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души.
Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания и базираната в Чикаго „Боинг „преживява една от най-големите си кризи в над 100-годишната си история.
Според конгресмените Питър Де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. „Боинг” е отложил за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.
Боинг обясни, че е открил проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет 737 МАКС на клиенти.
Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на „Лайън еър” година по-късно, разказаха конгресмените.