КОШМАРНО В ПИК! Вижте как частната болница на депутат, член на здравната комисия, съсипа една майка. Писмо на нейния син до Петър Москов
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
ДО:
Д-Р ПЕТЪР МОСКОВ, МИНИСТЪР НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
Д-Р ГЛИНКА КОМИТОВ, УПРАВИТЕЛ НА НЗО
ОТВОРЕНО ПИСМО от Живко Маринчев Апостолов
УВАЖАЕМИ Д-Р МОСКОВ, УВАЖАЕМИ Д-Р КОМИТОВ,
Повод за това писмо е нарушение на пациентски права, непрофесионално лекарско отношение и компетентност, нарушаване на етичното поведение на част от лекарите на МБАЛ “Дева Мария” - Бургас, както и неприсъщото за народен представител и собственик на болница - г-н Семир Абумелих, бездействие по отношение на негов пациент.
Според Закона за Здравето всеки български гражданин има право на своевременност и качество на медицинската помощ. За съжаление, в моя случай, законодателната уредба и изисквания не съвпадат с реалната обстановка.
Желая да запозная обществото и предупредя всички бъдещи пациенти на МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас, че има вероятност да се сблъскат със същите проблеми, на които се натъкнахме с моята майка Кинка Апостолова, която постъпи за планова операционна интервенция в упоменатото здравно заведение на 12.03.2015 г.
ФАКТИТЕ
На 19.02.2015 г. моята майка посети кабинета на д-р Георги Хубчев за консултация относно нейното заболяване. След направената консултация докторът насрочи дата за приемането й в болница МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас, където той трябваше да извърши оперативно отстраняване на матката. Този преглед, разбира се, беше заплатен от наша страна /копие от квитанциите са приложени към писмото/.
Датата за оперативната интервенция беше насрочена за 12.03.2015 г., като за бъдещата операция трябваше да платим за избор на лекарски екип сумата от 500 лв., която впоследствие е отразена в документите като избор на лекар.
На 12.03.2015 г., преди да бъде хоспитализирана моята майка, д-р Хубчев отново извърши преглед на моя родител, който преглед също заплатихме, въпреки че на тази дата трябваше да бъде проведена операцията.
Така на 13.03.2015 г. беше проведена планова операция, след което д-р Хубчев си замина за гр. Русе. През първите 5 постоперативни дни превръзката на майка ми не е била сменяна нито веднъж, въпреки оплакванията от нейна страна, че усеща парене и дискомфорт в областта на оперираното място.
Задължително условие за правилното заздравяване на раневото ложе и избягване на инфекции в областта на оперираното място е превръзката да се сменя на 1, 3 и 5 ден. На предпоследния ден, преди изписването й, тя е разговаряла с дежурния лекар - д-р Габриела Панайотова, извършващ вечерна визитация и му споделя, че превръзката й до този момент не е подменяна. Д-р Панайотова обещава да се смени веднага, но това не се случва. На следващата сутрин, благодарение на д-р Веселин Ангелов, отново след молба от страна на майка ми, превръзката се сменя. Оказва се, че преди този момент на нито един пациент в болничната стая, където лежи майка ми, не са сменяни превръзки.
В деня на изписването - 17.03.2015 г. никой от лекарите не ни предостави информация как да се поддържа стерилността на раната. Майка ми е изписана в добро състояние по документи, въпреки множеството оплаквания от нейна страна. Единствената информация, която е подадена от лекарския персонал е, че на осмия ден трябва да се извадят конците и има право на два безплатни прегледа.
На уговорения ден д-р Ангелов изважда конците и дава насоки раната да не се третира с нищо друго освен със спирт и също така да бъде открита. Няколко дни по-късно раната се инфектира и същата беше с некрозни раневи ръбове.
След няколко дни отново посетихме д-р Ангелов, който прегледа майка ми и констатира, че раната не е инфектирана и процесът по възстановяването й протича нормално. След това записахме час за консултация при д-р Хубчев и същият небрежно е заявил на висок глас, че има инфекция и изписва „Цикатридина“ спрей.
Състоянието на майка ми продължава да се влошава и на 27.03.2015 г. отидохме за консултация при хирург в МБАЛ “Черноморска” - гр. Бургас. Хирургът заяви, че раната не е трябвало да се обработва с този спрей, защото той я циментира и констатира, че състоянието й продължава да се влошава, заради образувалата се некроза.
В неделя - 29.03.2015 г. видът на раната беше ужасен, както е видно от приложения снимков материал. На 30.03.2015 г. бях принуден лично да потърся съдействие от собственика на МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас. Г-н Абумелих предложи отново да постъпим за лечение в неговото здравно заведение и да решим проблема. Отново бяхме приети в МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас за лечение на допуснатите лекарски грешки.
На 06.04.2015 г. майка ми отново беше изписана с некрозна рана за домашно лечение. Въпреки, че раната е била обработвана с антисептични препарати, нейното състояние не се подобряваше.
Това ни принуди на 07.04.2015 г. да се консултираме с проф. д-р Владислав Христов /началник на Втора хирургична клиника към УМБАЛСМ Пирогов, член на българско хирургично дружество, съосновател и председател на българската асоциация за лечение на рани, български лекарски съюз/. Другата причина, поради която потърсихме професионалната помощ на проф. д-р Христов, е породилото се недоверие към горепосочените лекари от МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас.
Проф. д-р Христов заяви, че раната е зашита непрофесионално, въпреки че ние си платихме за избор на лекарски екип, но хората, съставляващи този екип не се избираха от нас, а се избират от здравното заведение и водещия лекар д-р Хубчев. Също така ни каза и че правилните стъпки за лечение е с т.нар. метод дебридман или с помощта на протеолитичен ензим, но тези методи не бяха приложени при лечението на майка ми.
Същият назначи подходящо лечение и състоянието на майка ми, за период от месец и половина, значително се подобри, както е видно от приложения снимков материал в настоящото отворено писмо.
След това потърсихме г-н Абумелих за становище и същият неколкократно ни прехвърляше на управителя на болницата, юриста и други длъжностни лица. Цялата интервенция в Бургас ни струваше около 730 лв. и още около 1000 лв. за прегледи и медикаменти.
Обърнахме се към г-н Абумелих да ни бъде възстановена сумата, която сме заплатили за некачествената услуга, застрашаваща живота на майка ми, но същият започна да не си вдига телефона и да се укрива. И до ден днешен проблемът остава все още неразрешен.
ИЗВОДИТЕ
Г-н Абумелих е известен в Бургас с това, че се бори срещу монопола на Здравната каса и защитава правата на пациенти чрез своето НПО “Сдружение на Бургаските болници”. Г-н Абумелих е и член на парламентарната комисия по здравеопазване и като такъв би трябвало да бъде отговорен, честен и взискателен към здравните проблеми на бургаските граждани.
Думите и делата на г-н Абумелих не се припокриват, а точно обратното - противно на очакванията и идеите, които той открито заявява от парламентарната трибуна, а именно, че се бори за достъпна и качествена медицинска услуга. За съжаление, ние се сблъскахме с качества неприсъщи за народен представител и собственик на болница, различни от човешко отношение и достойнство.
След проведени противоречиви приятелски разговори и много колебания от наша страна, моята майка реши да се довери на д-р Хубчев, извършващ гинекологични операции в МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас.
Мненията за д-р Хубчев, в лекарските среди и в интернет форумите, бяха много разнопосочни, но въпреки това решихме да използваме услугите му. Този избор беше продиктуван, заради коментара на г-н Абумелих, на когото до този момент симпатизирахме в интернет сайта “Фрог нюз”, където той заявява, че внася поправка в Закона за здравеопазването, която дава възможност на пациентите да спират плащането на Здравната каса към болницата, ако не са доволни от предложената услуга.
ВЪПРОСИТЕ
1. Защо до този момент, въпреки многобройните питания към собственика на МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас, нито веднъж болницата не направи вътрешна проверка от външен лекарски екип и защо не е излязла със становище по така наболелия проблем?
2. Защо не е спазен чл.86., ал.1, т.3, 8,9 и 10 /не е представена на пациента хистология на неговото заболяване до този момент/ и чл. 92, ал.1, т.1, 4 и 5 /не са известни лекарския екип и асистента, зашил непрофесионално раната, въпреки че сме си заплатили за избор на екип/ от Закона за здравето на пациента?
3. Когато заявяваш, че предлагаш качествена европейска услуга и същата се заплаща, както от НЗОК, така и от пациента, защо пациентът получил некачествена услуга застрашаваща неговия живот не може да получи своите пари обратно?
4. Докога ще се следва порочният модел за надписване на допълнителни медикаменти?
От получената болнична справка /приложена е към настоящото отворено писмо/ може подробно да се запознаете със злоупотребата, свързана с надписване на медикамент, който не е използван по време на лечението. Уточнение - “Гентамицин”, към който моята майка има алергия и непоносимост, описана в амбулаторната карта, която също е приложена към настоящото отворено писмо. Това е индикация за надписване и на други медикаменти, които не са използвани.
Всичко това противоречи на Общите правила за добра медицинска практика на лекарите в Република България. Недопустимо е народен представител и собственик на болница, като г-н Абумелих, отстояващ и борещ се за правата на пациентите да бъде част от случващото се и да се укрива по този неприсъщ начин.
В подкрепа на горенаписаното прилагам следните документи:
1. Документи, удостоверяващи разходите, платени за лечение в МБАЛ “Дева Мария” - гр. Бургас и за последващото лечение на пациента.
2. Подробна справка с разминаването и надписването на медикамента.
3. Епикризи от акушеро гинекологично отделение.
4. Копие от лична здравна амбулаторна карта, доказваща непоносимост към медикамента “Гентамицин”.
5. Снимков материал на оперираното място.
Очаквам компетентно решение от Ваша страна и проверка по случая.