Красимир Вълчев: Целта е максимум присъствено обучение, план „Б” е превключване на дистанционно
Последвайте ни в Google News Showcase
План „Б” е превключването от присъствено на дистанционно обучение. Целта от самото начало на учебната година е максимум присъствено обучение. Това заяви пред БНР министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Той съобщи, че при учениците от 1-ви до 4-ти клас има по-малко пропуски, отколкото в предходни години.
"В предходните години има 1 седмица екскурзии, 2-3 седмици грипни ваканции. Тази година това го нямаше", уточни той.
Министър Вълчев посочи, че ще бъде успех, ако се задържат до 80-90 процента в класните стаи до края на учебната година учениците от 1-ви до 4-ти клас.
Той прогнозира след очакваната трета вълна на епидемията да има успокояване, "а и през пролетта ще има ефект от ваксинациите".
Според министър Вълчев и процентът на имунизации сред учителите ще се увеличи и определи предпазливостта като причина за недоверието във ваксините сред тази гилдия:
"Не сме правили представително проучване, но от разговорите, които сме водили, има една първоначална предпазливост, защото цари мнение, че не са достатъчно тествани ваксините, което, разбира се, не е така", заяви министър Вълчев.
24 процента от учителите са заявили желание за ваксиниране, 5-6 процента са преболедували, съобщи той.
"С министъра на здравеопазването сме говорили, че допълнителен разход за тестване, който можем да си позволим, защото той не е малък, трябва да бъде насочен към системата на образованието. Надявам се, че ще можем няколко пъти да тестваме учениците, апелирам към родителите да използват тази възможност (да дадат съгласие - б.р.)", коментира министър Вълчев.
Образователният министър каза още, че 313 училища са решили да удължат учебната година за различни класове.
Министърът на образованието Красимир Вълчев обясни още, че при строги мерки може да се проведе външното оценяване за учениците от 4-ти и 10-и клас присъствено.
"Няма основание да се очаква, че през юни месец ще е по-лоша епидемичната обстановка", изтъкна той.
По думите му това е начин на диагностика на системата и посочи, че няма образователна система без вътрешно и външно оценяване. Вълчев не уточни дали ще има отпадане на теми от изпитите след 7-и и 12-и клас и призова учениците да се подготвят, като учат всичко.