ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Летище Пловдив продължава да е на червено. Това сочи анализът за оперативната и финансовата дейност към 30 септември 2019 г. На фона на готвената процедура за нова концесия на аеропорта, за която съобщи миналия месец в Пловдив министърът на транспорта Росен Желязков, а дни след това премиерът Бойко Борисов също обяви, че усилено се работи в тази насока, данните са изключително притеснителни.
Почти 22% по-малко са общите приходи от авиационни услуги до 30 септември 2019 г., спрямо същия период за 2018 г., като само приходите от авиационното гориво са на минус 32,11%. Иначе спрямо заложения план за тази година ръководството отчита ръст малко над 4%. Най-голям спад бележат търговските приходи. От 834 000 лв. към септември 2018 г., година по-късно те са редуцирани до 400 000 лв. , или намалението е с 52,04%.
Обяснението за това, посочено в анализа е следното: "разминаването в приходите от търговските обекти се дължи основно на промяна на митническото законодателството , както и на не предприетите действия през 2018 г., необходимостта от бърза реакция и икономически обоснованото решение свързано с митническите гаранции необходими за изпълнение на предписания свързани със стратегическия обект“.
46% по-малко са и обслужените пътници. До септември 2019 г. те са 60 359 спрямо 112 229 за същия период предходната година. Намалението им е след спирането на полетите до Милано и Брюксел, а единствената редовна линия е до Лондон, пише с тревога "Марица".
Иначе разходите за външни услуги на Летище Пловдив са скочили със 109,98% - от 411 000 лв. на 863 000 лв.. Драстични са и задълженията към доставчици с 1690 % - от 20 000 лв. през 2018 г. на 358 000 през 2019 г.


