Кораб с около 20 000 литра гориво в резервоарите потъна край Русе, съобщи БТА. Инцидентът е станал в нощта на 9 ноември, но информацията за него беше разпространена едва на 19 ноември вечерта.
Корабът "Фери Топ 1" - фериботът, пътувал преди време между Силистра и Кълъраш, на русенската фирма "Гораинвест" е бил натоварен с дърва и е разтоварвал в пристанището, след което е започнал да потъва.
Подготвяме се за изваждане на горивото от потъналия кораб в лимана на регионалното пристанище "Дунавски драгажен флот", коментира изпълнителният директор на "Дунавски драгажен флот" - Русе, Валери Иванов - собственик на пристанището, където се намира плавателният съд.
Чрез специална технология горивото - около 20 000 литра газьол, намиращо се в резервоарите (горивните танкове) на кораба, ще бъде прехвърлено в цистерна. Те и машинното отделение са под водата, а мостикът на кораба е на повърхността, тъй като в лимана нивото не е високо.
Комисия от четирима инспектори от дирекцията "Морска администрация" в Русе разследва причините за инцидента. Становището на експертите трябва да е готово до края на месеца.
Екипажът обяснил, че преди да влезе в лимана е усетил удар по корпуса на кораба от твърд предмет под водата. Според директора на "Морска администрация" - Русе капитан Георги Иванов горивните танкове са запечатани добре и към момента от тях няма изпускане на гориво. Водолази всеки ден правят огледи на корпуса.
"Предприели сме всички мерки за предотвратяване на евентуален разлив в реката. Преградили сме с бонови заграждения, секции, хвърляхме и пилки по петната от масла и нефт, излезли от машинното отделение няколко дни след инцидента. Идва и нефтосъбирач на агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав", който събра разлива. Към момента водата е замърсена само в затвореното пространство, каквото е нашият лиман", каза Валери Иванов.
По думите му корабът може да бъде изваден, когато спадне нивото на водите. Той е пречупен на две и вероятно ще бъде нарязан за скрап. В момента нивото на река Дунав край Русе е 284 см спрямо условната кота "нула". Според Валери Иванов то трябва да спадне под метър, за да може да се предприеме операция по изваждането на кораба.