ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Куба получи разрешение да регистрира на пазара на САЩ търговската марка на знаменития ром Хавана Клуб. Американското Бюро за патенти и търговски марки (USPTO) даде право на кубинското правителство да продава рома Хавана Клуб на територията на САЩ, веднага след като ембаргото срещу Хавана бъде вдигнато, предаде АФП.
Това решение на USPTO е завършекът на нескончаема юридическа битка между Куба и фамилията Бакарди, която продава от 1994 г. в САЩ рома Хавана Клуб, но произведен в Пуерто Рико. Началото й е още във времето, когато Бакарди, която произвеждаше в Куба този ром, реши през 1959 г. да напусне страната след кубинската революция и идването на власт на Фидел Кастро. Възможно е Бакарди да обжалват решението, за да се опитат да накарат американските власти да го преразгледат.
Според документите на USPTO, до които се е добрала АФП, кубинското предприятие Кубаекспорт в понеделник е получило специално разрешение от Службата за контрол на чуждестранните авоари (OFAC), подчинена на министерството на финансите. Кубаекспорт веднага е депозирала необходимите документи в USPTO, което е удовлетворило искането й в сряда. Куба вече успя да получи регистрация на марката през 1976 г., но загуби правата си през 2006, пропускайки да представи съответния лиценз пред OFAC.
Впоследствие Хавана отнесе случая до правосъдието и през 2012 г. работата стигна до Върховния съд на САЩ, който обаче отказа да обсъжда казуса по същество. Кубинският Хавана Клуб заема 24-о място в света в списъка на най-продаваните алкохолни напитки. Продажбите му достигат 36 милиона литра годишно в повече от 140 страни – главно Германия, Франция, Великобритания, Италия и Чили.


