ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Почти всички от заведенията в Пловдив не пожелаха да се включат в инициатива на Съвета по туризъм. За сметка на това пуснаха прескъпи куверти за 8 март, с които се надяват сами да запълнят местата и без да е нужно да поевтиняват продукта си.
Кувертите за женския празник на повечето места не падат под 20 лева на човек, като най-скъпите са по 36 и 38 лева. Във високата ценова категория влизат "Кадифе", "Мегдана", "Кухнята на Рая" и още куп други. 35 лева е кувертът в зала "Четири сезона" на новотела. По 20 лева пък си продават местата в "Тони 2000", 28 лева струва преживяването в "Киноа", пише "Марица".
Ситуацията много напомня за откриващия уикенд на Европейска столица на културата, когато в очакване на тълпи от туристи хотелиерите излязоха от booking, за да не плащат комисиона, надуха цените на нощувките и с малки изключения останаха празни.
Хотелите и ресторантите извън центъра пък дори не усетиха приповдигнатата атмосфера покрай Вавилонската кула.
Уикенд туризмът се сочи като едно от направленията, което ще се развива с бурни темпове през ключовата за Пловдив 2019 година. Това се отчита и от експертите на общината в доклада за развитието на туризма. След бърз преглед на офертите на туроператорите обаче става ясно, че едва няколко предлагат дестинацията Пловдив за краткосрочен туризъм.
Обикновено началната точка е София и по пътя се спира или в Кукленския, или в Бачковския манастир.


