КУЛТ! Шефът на КЗП алармира: Стоки поскъпват от щанда до касата - ето как ни мамят търговците
Последвайте ни в Google News Showcase
Около 10 процента от потребителските жалби касаят продажбата на хранителните стоки. Това съобщава председателят на КСП Димитър Маргаритов, цитиран от "Дарик".
Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена. "Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки са случаите, в които е обратното. Това показва, „е търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба", коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Други оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е продукти с изтичащ срок на годност да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС", уточнява Маргаритов.
Често "шикалкавене" има и при бялата и черна техника. Маргаритов дава за пример оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са в заблуда, че отстъпката важи за всички размери от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия.