ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ландо Норис с Макларън спечели Гран При на Австралия, първи кръг от новия сезон във Формула 1. Триумфът е 5-и в кариерата на британеца и той стартира отлично кампанията.
Състезанието в Мелбърн бе драматично до последно заради мократа писта, променящите се условия и честите катастрофи, но този път Норис остана лидер пред Макс Верстапен и спечели, макар и с минимална разлика. Джордж Ръсел с Мерцедес се качи на подиума, докато провалът бе за Ферари, след като Шарл Льоклер и Люис Хамилтън останаха извън първите 7 и взеха от малките точки, разказва "Гол“.

Победата на Макларън можеше и да е двойна, но Оскар Пиастри допусна неточност и изостана, като все пак съумя да се докопа до точките в края.
След като състезанието във Формула 2 не се състоя заради силния дъжд, за надпреварата във Формула 1 условията се подобриха и дъждът спря, а почти всички пилоти стартираха с гуми за средно мокър асфалт – интермедии, освен Ланс Строл.
За дебютанта Исак Хаджар нещата обаче изобщо не се получиха и той се завъртя, удари се още във формиращата обиколка, счупвайки задното си крило и отпадайки още преди да е направил и един тур. Ужсно за младока от Рейсинг Булс, а това забави началото още малко.
При повторния рестарт Норис и Пиастри задържаха Макс на първи завой, но малко след това той мина пред австралиеца. Льоклер излезе 5-и, но друг новобранец – Джак Дуън с Алпин, също се удари и на пистата излезе кола за сигурност. Сайнц също отпадна след контакт със стената.
Пилотите направиха няколко тура през питлейна, а Лоусън и Окон получиха нови интермедии. Очертаваше се обаче нова битка между Ландо и Макс. Норис запази първото си място при рестарта, но Верстапен и Пиастри бяха близо. Световният шампион дебнеше за грешка, а състезателната линия започна да изсъхва и пилотите търсеха мократа част на трасето, за да охлаждат гумите си.
Зад първите трима Ръсел изостана, а и Льоклер нямаше добро темпо по-назад. Първите трима бяха събрани в по-малко от 2 секунди, а Цунода и Албън оставаха пред Хамилтън, докато Алонсо стигна до 10-ата позиция.
Норис започна да се откъсва напред, а в 17-ия тур Макс изпусна спирането за един завой и Пиастри го изпревари веднага, като нидерландецът изостана на над 7 секунди от Ландо, а и се оплака, че гумите му са износени.
В 21-ата обиколка започна отново слабо да вали, а и вятърът се усили, но колоната така или иначе се разкъса доста. Хамилтън притискаше Албън, а гумите на всички се износваха, но никой не спираше за смяна. Ландо бе с по-малко от 2 секунди пред Пиастри в челото, а Макс губеше още време, но Ръсел бе далеч зад него.
В средата на дистанцията лидерите започнаха да изпреварват изостанали пилоти с обиколка, а Пиастри слезе на под секунда от Норис, но австралиецът получи нареждане да задържи позицията и явно да не атакува съотборника си. Оскар допусна грешка, но овладя колата си, макар и да изостана на повече от 2 секунди от Норис.
Последва уведомяване на Пиастри, че може да се бори с Ландо, но без разбира се да рискува много. Той обаче бе на повече от 3 секунди от Норис, след което Алонсо се разби в 34-ия тур и на пистата излезе кола за сигурност.
Първите петима обаче бяха подминали пита и не успяха да влязат веднага, докато зад тях това направиха останалите. Бяха сложени гуми за сухо на всички, но на трасето имаше и мокри участъци, така че ставаше интересно. Макс обаче получи медиум, докато от Макларън заложиха на хард.
Сейфтикарът ликвидира разликите и пак стана интересно. Облаците бяха доста гъсти и бе само въпрос на време, за да завали отново, но не бе ясно колко силно ще бъде това и колко дълго ще продълж, така че неизвестните бяха много.
Рестартирането доста се забави, но в 42-ия тур състезанието бе подновено, а Норис и Пиастри останаха пред Макс, но съобщенията бяха, че скоро ще завали силно. Льоклер загуби позиция от Цунода след завъртане, а дъждът се засили и лидерите излетяха от пистата. Норис успя да остане на пистата, но Пиастри остана в тревата. Ландо спря за интермедии, а Оскар някак си се измъкна карайки назад и остана в състезанието, но с обиколка назад. Макс обаче не спря за смяна и бе лидер пред Хамилтън, Гасли, Цунода, Льоклер и едва тогава идваше Норис.
От Ред Бул казаха на Макс да остане, но той все пак влезе за смяна. От Ферари останаха, но дъждът се засили. Лоусън и Бортолето допуснаха грешки се удариха и последва нова кола за сигурност. Норис вече бе лидер пред Хамилтън, който обаче спря за смяна и се смъкна назад. Така Верстапен отново бе зад Ландо, а трети бе Ръсел. От Ферари бяха едва 9-и и 10-и, а Пиастри бе извън топ 10. Кими Антонели обаче бе 5-и.
В крайна сметка състезанието бе подновено 5 обиколки преди края. Норис запази първото си място без проблеми и дръпна с над 1 секунда пред Макс, а Льоклер мина пред Хамилтън с отлично изпреварване.
Гасли сбърка и двете Ферарита го изпревариха, а след една обиколка и Пиастри го направи, за да влезе в топ 10. В челото Макс следе на под секунда от Ландо, така че интригата за победата оставаше.
Все пак обаче Норис не сбърка и спечели, макар и с по-малко от секунда пред Макс. Джордж Ръсел завърши 3-и, а Алекс Албън бе 4-и. Новобранецът Кими Антонели приключи 5-и след късно наказание, а топ 10 допълниха Ланс Строл, Нико Хюлкенберг, Шарл Льоклер, Оскар Пиастри, минал в самия край пред Люис Хамилтън, който остана 10-и.



