ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
На летище Пловдив се работи на юруш, товарите са се увеличили 10 пъти в сравнение с последните години, а персоналът е силно намален и работните смени продължават от 13 до 18 часа. Това твърди ПловдивПрес, като цитира служителя от аеропорта Валентин Петров.
„За периода октомври-декември 2020 г. положението стана нетърпимо поради драстичното увеличение на обема работа и главно липсата на персонал. Работещите на смяна са от 4 до 7 души, обслужващи физически товара.
Липсват товарачи на летище Пловдив, те са само двама, единият от които е на 4 часа по системата 60/40 през месеците до ноември включително. Оттук нататък, наред с обслужването, което е задължение на смяната, а именно: посрещане и изпращане на самолетите, подаване на наземна техника, зареждане с гориво и други съпътстващи дейности, започва щурмуване на товара, в което цари пълен хаос. Всеки е всичко – авиотехникът е мотокарист, мотокаристът е товарач, ГСМ операторът и той, шофьорът също“, казва Петров.
От синдикалната организация на „Подкрепа“ на летището е подаден сигнал до Инспекцията по труда, която е направила проверка, но не е установила нарушения на трудовото законодателство. „Това звучи доста перверзно, при положение че не се води документация за полагане на извънреден труд. Според нас проверката е била едностранчива и тенденциозна. Ако бяха инспектирали полетните документи, които не могат да бъдат произволно изменяни, за разлика от други, предоставени от ръководството, оформяни от днес за вчера, щяха да се убедят в истинността на нашия сигнал“, коментира констатациите на Инспекцията по труда Валентин Петров. Той е с предизвестие за прекратяване на договора.
„Ние сме държава фирма и спазваме всички норми. Работим на сумарно работно време, което се изчислява на 3 месеца, и ако има положен извънреден труд, той се плаща“, коментира директорът на летището Спас Шуманов.


