ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ценовата война при магазините от типа "дискаунтър" (предлагащи стоки с отстъпки от цените - бел.ред.) в Германия взе първата си жертва: най-големият такъв магазин в страната "Лидъл" (Lidl) взе решението да премахне продуктите на гиганта "Кока-Кола" (Coca-Cola) от щандовете си, съобщава Money.bg.
„Не можахме да се разберем с "Лидъл" относно пазарната концепция", потвърди говорителят на американската компания вчера следобед. От своя страна от хранителната верига отказват засега да коментират, защото „не обсъждат политиката си с доставчиците по принцип".
Този ход на "Лидъл" със сигурност ще удари сериозно продажбите на "Кока-Кола" в Германия. Веригата има над 3300 магазина в страната и вече започна разпродажбите на последните бутилки от напитката.
Но защо се случва това? От известно време между най-евтините германски вериги магазини започна нова ценова война. Първи започнаха от веригата "Алди" (Aldi), които свалиха цените на някои от най-масовите продукти като кисело мляко, зърнени закуски, яйца и кафе. Целта: да излезе пред конкурентите като Лидъл, "Реве" (Rewe) и "Нето" (Netto).
Именно безалкохолните напитки играят много важна роля в тази война. Ето защо от "Лидъл" свалиха цената на продуктите на "Кока-Кола", но очевидно от производителя не са съгласни с тази нова политика.


