Последвайте ни в Google News Showcase
Между 50 и 60 млн. лв. на сезон струва зимното почистване. Това каза на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова.
„Въвели сме забрана за използването на пясък по магистрали. Той се използва по второкласни и третокласни пътища. Разполагаме с калциев бихлорид, използваме го за магистралите, мостовете и първокласните пътища. Когато има дъжд и вятър, се отмива солта. За момента няма нищо извънредно. Подготвени сме. В нормални зимни условия сме, нямаме притеснения. Разбира се, имаме мобилизация и очакваме предварителни затваряния“, увери Павлова.
Инж. Дончо Атанасов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура (АПИ), допълни, че основният химикал и материал, който ползват по републиканската пътна мрежа, е солта. „Опитът ни показва, че ефективността почва рязко да спада и да работи при минус 12 градуса. Естествено, че химикалите са много по-скъпи и тогава зимното поддържане ще струва 3-4 пъти по-скъпо от сега“, каза още той.