ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
На магистрала "Струма" няма да има 15-километров тунел. Нови проучвания са показали, че дългият тунел не е най-подходящото решение за района на Кресненското дефиле каза регионалният министър Лиляна Павлова.
Тепърва ще се избере проект за участъка, като той ще включва поредица от тунели и виадукти, a частично ще се използва сега съществуващият път.
Нови сеизмични, геоложки и екологични проучвания от български и чужди експерти са показали, че трябва да се търси друг вариант за участъка на магистрала "Струма", който минава през Кресненското дефиле, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
„Тяхното заключение е, че изграждането му в първоначално предвидения вариант от 2008 година, а именно цял тунел, не е подходящо нито от техническа, нито от екологическа, нито от финансова гледна точка", каза министърът. Тя допълни, че проектантът ще има ангажимента базирайки се на експертизите и анализирайки трасето, както и самите характеристики на скалата и според наличните геоложки проучвания, да предложи вариант, включително не само да е съчетание от тунели и виадукти, а вариант, който да анализира и трасето, в което частично се използва съществуващият път.
Конкретният проект трябва да бъде избран до края на годината, а самото строителство се очаква да започне през 2017 година.
Очакванията са новият проект за "Струма" без дълъг тунел да струва по-малко пари, а всички спестени средства ще бъдат насочени към строежа на магистрала "Хемус".