Макдоналдс изтегля милиони фитнес гривни, раздавани с менютата Хепи миил
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Веригата заведения за бързо хранене Макдоналдс (McDonald's) изтегля милиони фитнес гривни, които се раздават с менютата Хепи миил (Happy Meal), тъй като могат да предизвикат кожни раздразнения или изгаряния при децата, предаде Асошиейтед прес. Компанията уточни миналата седмица, че ще спре да раздава гривните.
Всъщност тези гривни са част от последната кампания на McDonalds, с която цели да се дистанцира от образа си на мазна, нездравословна закусвалня за бързо хранене.
![]()
Идеята е към всяко детско меню детето ви да получи и функциониращ педометър, който да следи крачките на малчуганите и да дава информация за нивата им на активност. Устройството се нарича „The Step-it“ и може да бъде получено в шест цвята.
Стъпките се изписват на LCD екран и при извършване на дейност започва да свети – колкото по-бързо се движи детето, толкова по-бързо започват да трептят светлинките. Уеръбъл технологията има за цел да насърчи тези, които ядат McDonald’s Happy Meal (което включва както деца, така и възрастни) да бъдат по-активни.
В рамките на няколко дни след задвижването на кампанията, няколко клиенти от Канада и САЩ се оплакаха, че играчките са причинили кожни проблеми на децата им. Бурната реакция на клиентите на McDonalds в повечето социални мрежи накара компанията да прекрати инициативата. Ето какво е официалното становище на компанията:
„Ние доброволно премахваме играчките Step It от детското меню Happy Meal в ресторантите ни в САЩ и Канада. Гривните повече няма да се предлагат като част от поръчаното ястие. Предприехме тази бърза и доброволна стъпка след получаване на ограничени сведения за потенциални кожни раздразнения, които могат да бъдат свързани с носенето на гривната.“
Няма повече подробности по изказването и не е ясно точно какво се е объркало в хода на подготовката за пускане на устройството. Въпреки това, на гърба му, името Китай CWB е, изписано малко под думите „Произведено 2016 за Макдоналдс“, което показва, че устройството най-вероятно е било произведено в Китай. Промоционалните видеа на кампанията също са премахнати от канала на Макдоналдс в YouTube.


