ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Пълна лъжа и манипулация са твърденията на северномакедонския премиер Християн Мицкоски, на неговия вицепремиер и министър на транспорта Александър Николоски и на други отговорни фактори в Република Северна Македония за Коридор 8.
Националната компания “Железопътна инфраструктура“, която пряко отговаря за проекта, изпрати пълна справка, включително и финансова за изграждането на цялата инфраструктура по Коридор 8 до македонската граница, пише БГНЕС.
Със средства от Оперативната програма “Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 България финансира подготовката на модернизацията на железопътната линия от София – Перник – Радомир – Гюешево – граница с Република Северна Македония.
По отношение на жп участъка София-Перник-Радомир е изготвен доклад от обследване и технически паспорти на съществуващите гари и междугария, които се запазват в обхвата на проекта. Също така са направени кадастрални карти и регистри. Одобрени са технически проект за жп участъка и подробен устройствен план. Изготвени са геодезически доклад и инженерно - геоложки доклад.
“Дейностите по изготвяне на разработките са приключили и предстоят да бъдат одобрени Техническия проект и подробния устройствен план от Министерство на регионалното развитие и благоустройството“, заявяват от НКЖИ.
По отношение на втората част от отсечката, която включва участъка от Радомир-Гюешево до границата с РСМ, са одобрени идейните проекти за железопътни линии Радомир-Гюешево и Гюешево- граница с РСМ. Тук също са изпълнени всички технически детайли, необходими за строителството на тези две отсечки, включващи: изготвени технически паспорти на съществуващите гари и междугария, които се запазват в обхвата на проекта; кадастрални карти и регистри; актуализиран анализ разходи-ползи; технически проект за елементите на железопътната инфраструктура, технически спецификации и приложения, изготвени и одобрени кадастрални карти и кадастрални регистри; геодезически доклад и инженерно - геоложки доклад и изготвена стратегия за изпълнение на строителството.
В процес на изпълнение са техническото проектиране и устройствените планове.
“При подготовката и на двата участъка са извършени теренни археологически проучвания и е изготвена теренна документация“, уточняват също така от НКЖИ.
Проведени са и процедурите съгласно Закона за опазване на околната среда, включително оценка за съвместимост на проекта с предмета и целите на опазване на защитените зони.
“Имаме издадено Решение по ОВОС за инвестиционно предложение за “Модернизация на железопътната линия Радомир – Гюешево - граница с Република Северна Македония, включващо участъка от Радомир – Гюешево до входа на тунел „Деве Баир“, за което предстои да бъдем уведомени от компетентния орган - РИОСВ София, относно влизането му в сила“, посочват от НКЖИ.
Приоритетно се разработват проектни решения за участъка от гара Гюешево до входа на тунел „Деве Баир“. Планирано е в края на годината да има изготвен Технически проект в обхват и съдържание, съгласно техническите изисквания на възложителя.
Инвестициите необходими за реализиране на проектните разработки за участъка София-Перник-Радомир до Гюешево (входа на тунел “Деве Баир“) са на индикативна стойност от 2,250 млрд. лв.
При подготовката на тръжните процедури за строителство индикативните стойности на отделните участъци ще бъдат актуализирани спрямо актуалните към момента на обявяване цени. Работи се много активно не само по участъка свързващ София с границата, но и този, който свързва столицата с Бургас.