ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
990 коня ще излязат съвсем скоро от пистата и ще станат достъпни за шофиране по пътищата. Това ще стане с най-новата версия на легендарния McLaren P1 GTR. Тя е с обозначение P1 LM.
Проектът е дело на ателието Ланзанте и това едва ли е изненада, след като точно Ланзанте е е отборът, който преди 1995 г. спечели състезанието "24 часа на Льо Ман" с McLaren P1 GTR, като по този сътвори най-голямата изненада в историята на надпреварата, пише Стандарт.
За да успеят да превърнат автомобила в годен за обикновен път, Ланзанте тунингова осемцилиндровия двигател с обем 3,8 литра и две турбини. Така McLaren P1 GTR може да се движи с 99-октанов бензин. Това обаче не е за сметка на мощността, която е почти еднаква с 990-те коня на пистовата версия.
Инженерите от Ланзанте са намалили и теглото на и без това лекия болид на McLaren P1 GTR. Във версията за обикновените пътища липсва пневматичен крик, изпускателната система е заменена с тази на Inconel, която е с 4,5 кг по-лека. Стъклата на прозорците вече са от пластмаса. Това е довело до 60 кг по-лек модел.
Воланът на колата е почти същият като този, който Люис Хамилтън ползваше във "Формула 1" през 2008 г., когато бе в кокпита на McLaren MP4-23. Вътрешността на купето е обзаведена с материала "алкантара", който има структурата на велура, но за разлика от него е много по-лек, еластичен, екологичен и изцяло въглеродно неутрален. Алкантарата има способността да забавя разпространението на огъня, заради което често е избирана за облицоване на автомобилни интериори.
Гумите и джантите са стандартни, вместо състезателни, предното и задното крило са с различни размери спрямо оригиналната версия, но аеродинамичното притискане е отново на изключително ниво, казват инженерите от Ланзанте. То е със стряскащите 40 на сто по-добро от пистовия модел.
Засега Ланзанте планират да произведат само 5 броя, като само един ще бъде в карбоново-черно, а останалите ще са в оранжево.
Играта с цветовете на McLaren P1 GTR беше демонстрирана и през юни на Фестивала на скоростта в Гудууд. Пистовата машина беше боядисана в цветовете на каската на пилота Джеймс Хънт и дори носи неговия номер 11 от годината, в която става световен шампион във Формула 1 през 1976 г. Хибридът с ускорение 2,8 секунди от 0-100 км/ч полетя по планинското трасе край Гудууд, а зад волана седна заводският пилот на Макларън Бруно Сена, племенник на легендарния Аертон Сена.
Стряскаща е и цената на McLaren P1 GTR - 2,95 млн. британски паунда. Това прави автомобила с около 30 на сто по-скъп от струващия 2 млн. паунда пистов модел. Но пък срещу тези пари петима щастливци ще имат най-уникалното автобижу на света. Първата бройка ще излезе през януари 2017 г.