ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Смятам в следващата седмица в среща с институциите да решим големите проблеми на хората с топлофикациите. Най-големият проблем е, че хората, които са се отказали да ползват топло, плащат. Според европейската директива всички непоискани услуги не следва да се плащат от клиентите. Това коментира в предаването „Още от деня” по БНТомбудсманът Мая Манолова.
Гневът на хората е огромен и има защо. Затова, че мръзнеш, плащаш цена, която е непосилна за доходите, които имаш. Днес например ме разплака един възрастен човек с 58 г. трудов стаж, който получава 260 лева и живее в малък апартамент – 40 квадрата, и Топлофикация иска да му продаде жилището, защото не си е плащал такса сградна инсталация, разказа Манолова. Ще подпомогнем поне финансово човека, защото не става въпрос за хиляди, а около 1000 лева задължения към Топлофикация и съдебните процедури, с които са го обложили. Това са пари, които той трябва да плати без да е ползвал никаква услуга. Ще настоявам Топлофикация да се откаже от тези пари, защото това е обир.
Частните съдебни изпълнители са следваща стъпка в моята програма. Колекторските фирми на ръба на закона рекетират българските граждани, посочи Манолова.
Генералното решение, което хората искат, е да се премине към индивидуални договори с всеки потребител. Тези договори трябва да могат и да бъдат прекратявани, каза в ефира омбудсманът.