Манолова: Неоснователното обогатяване на гърба на гражданите трябва да спре
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
9 750 000 лева е поискала „Топлофикация” ЕАД само за миналата година от потребителите си за услуга, която не предоставя. Това съобщи омбудсманът Мая Манолова, която заедно с председателя на КЕВР Иван Иванов и с експерти от двете институции се срещнаха днес, за да обсъдят теми, свързани с проблемите, които гражданите имат с „Топлофикация” ЕАД.
От пресофиса на националния защитник съобщиха, че по време на разговора Манолова е посочила някои от най-често срещаните оплаквания, за които сигнализират клиентите на монополното дружество. Сред тях са неясните фактури, дяловото разпределение на топлинната енергия, спорната такса „сградна инсталация“, начислението на разход „щранг-лира“ и др.
Манолова обърна специално внимание на злоупотребите при принудителното събиране на дългове, при които „Топлофикация“ ЕАД начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвани от още 350 лева за съдебен изпълнител. „Така само за миналата година „Топлофикация” ЕАД е поискала от потребителите си 9 750 000 лева за услуга, която не предоставя. Неоснователното обогатяване на гърба на българските граждани категорично трябва да бъде прекратено”, отсече тя.
От КЕВР обещаха да обсъдят поставените от омбудсмана въпроси и да се включат със становища, които ще представят на организираната от националния защитник кръгла маса по проблемите с „Топлофикация“ ЕАД през февруари.
През следващите дни Мая Манолова ще се срещне и с министъра на икономиката и енергетиката Теменужка Петкова, с председателя на ресорната комисия в Народното събрание Делян Добрев, с мениджмънта на монополното дружество, с представители на СОС и експерти от енергийната област. „На предстоящата дискусия да излезем с решения, които да са справедливи и да облекчат гражданите, които ползват услугата на „Топлофикация“ ЕАД, защото положението вече е нетърпимо“, каза омбудсманът.


