ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници, съобщи пред Нова телевизия Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
В периода 24 – 27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22. Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката обаче не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца, законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката. Затова предстои уточняването на обстоятелствата при всеки от тези случаи.
Един от постъпилите в Комисията и в Нова телевизия сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган установи, че макар обектът да се нарича СПА
хотел, той не притежава сертификат за СПА център. „Това е нарушение на закона и ще бъдат предприети съответните действия“, коментира Арсенов. При наличие на необходимите доказателства, че обектът се рекламира като СПА хотел с цел заблуда на потребителите, Комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. Санкцията може да достигне до 30 000 лв.


