Мая Манолова: Администрацията се държи високомерно и пренебрежително към гражданите
Сред жалбите най-много са тези за неплатени заплати, нарушени социални права и
Атрактивни Джакпоти и Нови Игри от efbet (18+)
Близо 27 000 души са потърсили съдействието на омбудсмана през последната година. Ръстът на жалбите е почти двоен, а екипът, който ги обработва – същият, както преди година. Едва ли ще произведа новина като кажа, че администрацията, централна и местна, независимо за какво управление става дума - ляво, дясно, се държи високомерно и пренебрежително по отношение на гражданите. Това каза Мая Манолова пред БНР.
Омбудсманът заяви, че се вбесява когато чуя констатацията: "Ами нищо не може да се направи, така стоят нещата“ за явни несправедливости, които съществуват.
„Винаги се шегувам, че когато администрацията започне да работи наистина добре и по правилата, необходимостта от институцията на омбудсмана ще отпадне и ще заживеем в един по-добър и по справедлив свят, но мисля, че в момента сме много, много далече от този момент”, допълни Манолова.
Тя обяви ,че през миналата година са организирани 20 публични дискусии с участието на всички отговорни институции, а в топ пет на нарушените права са нарушените права на потребителите от страна на монополни дружества - топлофикациите, енергоразпределителните дружества, ВиК-та, мобилните оператори, различните финансови институции, с които гражданите имат сблъсък.
„Много са жалбите и за социалните права и социално-осигурителните права. Тук са неплатени трудови възнаграждения, некоректно отношение от страна на работодатели, невнесени осигуровки, пенсиите. Хората се оплакват и от нарушено право на собственост, а най-често става дума за устройствени и кадастрални планове или застрояване на зелени площи”, съобщи омбудсманът.