Мая Манолова посъветва гражданите без парно: Подавайте жалби за неустойки
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията на "Топлофикация София" от 5 февруари, която продължава, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка.
В жалбата изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда, пишат от кабинета на Манолова.
Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя. Мая Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на "Топлофикация".
Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност. Мая Манолова препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години.
Тя посочва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи. В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за "топло" да отговарят на реално ползваната услуга.