МВР даде на прокуратурата удълбочаването на пристанището на Доган - имало данни за сключване на неизгодна сделка
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В отдел „Икономическа полици“ - ГДНП е приключила проверка за удълбочаването на двата канала на Пристанище-Варна. Тя е започвала в началото на 2022 г. по сигнал на Министерството на транспорта и съобщенията. Изводът на разследващите е, че има данни за престъпление и изпращат материалите в прокуратурата с мнение за образуване на досъдебно производство по чл. 220 от НК за сключване на неизгодна сделка.
По случая са събрани и анализирани материали от Агенция „Държавна финансова инспекция“ и други институции. Установено е, че след провеждане на процедурата по възлагане на обществената поръчка за удълбочаването на двата канала на пристанището е сключен договор за изпълнение с еднолично акционерно дружество. Съгласно подписаното с възложителя споразумение от 1 октомври 2019 г. е следвало избраното акционерно дружество да извърши дейностите „на свой риск, със свои материали и техника, механизация и човешки ресурси“. Независимо от условията на документа и без да има право, дружеството възлага дейностите на друго предприятие, а то от своя страна ги превъзлага на трето предприятие.
В хода на проверката е установено, че първоначално избраното дружество не е разполагало с нужния ресурс и техника за възложената дейност, а второто е имало малък екип от специалисти и техника, което не позволява извършването на подобна дейност. Заключението на разследващите е, че е налице основание за започване на досъдебно производство по чл. 220 от НК.
Вчера МВР публикува 116 разследвания, потънали в прокуратурата. Сред тях бе и въпросната сделка. През октомври 2021 г. МВР е препратило на Софийската районна прокуратура с мнение за правно становище и отношение по компетентност сигнал от вицепремиера Асен Василев установени факти, свързани с удълбочаването на каналите на пристанище Варна. Работата по водното трасе започна преди 2 г., след като в района като инвеститор (портът в село Езерево и ТЕЦ "Варна") се появи Ахмед Доган. Изложени са данни, че държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" е било финансирано от бюджета с 11 млн. лв. годишно, преди да му бъде възложен проектът по удълбочаванане. В крайна сметка дейността във Варненското пристанище е извършена от специализирани руски кораб и дълбачки, собственост на компанията "Гидрострой", регистрирана в Калининград


