ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
След промяната на данъчното облагане през 2007 година, таксиметровият транспорт на практика мина в сивия сектор, каза днес на брифинг в Пловдив председателят на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова.
До този момент е плащан патентен данък, а приходите от него са отивали в общините. Само за сравнение, в Пловдив приходите от такава дейност на година са били над 700 000 лева, а през 2014 година те са 26 000 лева.
Менда Стоянова припомни и случая, в който след проверка на две от големите таксиметрови фирми в Пловдив, собственикът на едната отиде в затвора, а като факт са установени неплатени данъци в особено големи размери.
Менда Стоянова отхвърли твърденията на таксиметровите шофьори от Пловдив, които протестираха срещу новия данък, че промените в закона ще доведат до двойно данъчно облагане. Превозвач, който плати годишен патентен данък за една кола, се освобождава от корпоративен данък, а шофьор, който ползва патента на превозвача и се осигурява за своя сметка, не плаща данък общ доход, обясни Стоянова. Това не значи да не се плащат осигуровки, както и като се мине 50 000 лева годишен оборот да не се регистрират по ДДС, поясни тя.
Еднократният данък върху дейността ще бъде от 300 до 1000 лева годишно и ще се определя от Общинските съвети по места. Контрол, освен Автомобилната администрация, ще упражняват и кметовете, а приходите остават в местната хазна.
Новият данък вдигна на протести таксиметровите шофьори в Пловдив и Бургас, преди дни вторият град в страната бе буквално парализиран за час заради протестното шествие на жълтите автомобили.