ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Тунелите при свлачищните райони, които трябва да бъдат изградени, са скъпи съоръжения. Това каза Менда Стоянова, депутат от ГЕРБ и председател на Комисията по бюджет и финанси в парламента, предаде "Фокус".
Те трябва да бъдат финансирани или от държавата, или като се търсят европейски средства, донорски средства, каза Стоянова. Според депутата, ние трябва да започнем да променяме своето мислене, защото всички тези скъпи съоръжения, макар и построени с донорски средства, следва да бъдат поддържани във времето. „Това няма как да се случи, ако ние не започнем да мислим, че трябва всеки използващ това съоръжение да си плаща”, добави Стоянова.

Тя уточни, че става дума тол-таксите на съоръжения – тунели, мостове, такива скъпи съоръжения, които искат скъпа поддръжка, но пък дават комфорт, скъсяват разстоянията и увеличават сигурността. За поддръжката на тези съоръжения трябва да има такси, които да не са толкова големи, че да избият тази инвестиция, но направена еднократно инвестицията трябва да се поддържа, каза Стоянова. По думите и, сега всички виждаме какво е състоянието на пътищата. Дори и магистралата София – Пловдив в половината от участъка си е в много тежко състояние.
Тя е изградена, но поддръжката я няма, или е недостатъчна. Ако за използването на тези съоръжения се получават приходи, те могат да бъдат целево използвани за поддръжката им и ние няма да сме недоволни, пътувайки по тя, добави Менда Стоянова.