Мизата за гонките от 20 лева до цялата кола: Хазарт със смъртта по Кукленско шосе в Пловдив
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От 20 до 2000 лева е мизата за участие в смъртоносните улични гонки, които си организират по тъмна доба пловдивските джигити. Понякога пък, когато страстите се разгорят, залогът става още по-голям - на масата се слагат ключовете на надпреварващите се автомобили, а който спечели, взима и колата на съперника. Това разказа доскорошен активен участник в нерегламентираните състезания, наричани още хазарт със смъртта, предаде Марица.бг.
Въпреки инцидентите от последните дни в страната гонките по Кукленско шосе продължават с пълна пара, твърди вътрешният ни човек. Сега обаче там състезателите се събират само през седмицата - почти всяка вечер от понеделник до събота на 400-метровата отсечка от митницата до кръговото на околовръстното. Досега опасното вечерно шоу се организираше всяка неделя, но от известно време четири патрулки дежурят там срещу гонките в почивния ден. Затова джигитите са сменили тактиката си и в неделя почиват. За сметка на това пък през останалите нощи полиция в района няма и шофьорите си правят каквото им душа иска. Сборният пункт на участници и зрители е бензиностанцията преди околовръстния път. Понякога за загрявка в малките часове лудите глави дори си позволяват да въртят дрифтове между колонките за бензин, признава нашият източник.
Според него колите, които участват в гонките, са супермощни и изключително подготвени за смъртоносната надпревара. Шофьори и механици по цял ден като истински професионалисти настройват возилата, за да са във форма за нощния спринт. Едни от най-известните пловдивски гонкаджии са двама мъжаги с прякори Кацата и Нико. Първият кара Рено с нитро, а вторият - Лотос с нитро. Кацата обаче от няколко седмици не се е мяркал на състезанията.
В тези надпревари хондите са непобедими, твърдят присъствали на подобно шоу. В 400-метровата отсечка с бърза кола се развива скорост между 100 и 160 километра. На по-дълги разстояния - например 800 метра, "дръпки" не се правят под тепетата просто защото булевардите не го позволяват. Иначе при тях скоростта достига до 240 км/ч. и адреналинът е още повече.
Възрастта на участниците е от 20 до 40 години. Гонкаджиите обикновено идват по тъмно на бензиностанцията, уговарят се и се стягат до 2 часа след полунощ. Дойде ли време за "дърпане", на мястото се събират над 200 души. Повечето са зяпачи и "семкаджии", дошли да гледат "Бързи и яростни" на живо по Кукленско.
При хубаво време ревът на мощните возила оттам се чува чак до съседните села Браниполе и Белащица. Въпреки невероятния шум и опасните скорости обаче полицията не прави нищо по въпроса, жалват се местните хора.
"През седмицата на Кукленско не се мярка кьорав полицай. Само в неделя четири патрулки идват докъм полунощ и се правят, че работят. Аз даже се будалках една неделя с тях и им викам: "Хайде се дърпаме", а униформеният ми се смее и отговаря: "Нямаме бензин". А пък какви смешни проверки правят. Само ти взимат личната карта, записват те и - чао. Колкото да отбият номера, ама то това си е гаф. Мен един път ме спряха и ми поискаха лична карта. Дадох я, записаха и ме пуснаха. Нито ме карат двигателя да отварям, нито нищо, даже и багажника не поискаха да отворя. Досега няма нито един хванат за подобно нещо или глобен", заяви нашият информатор. Самият той е на мнение, че пътните полицаи трябва да бъдат по-строги и безкомпромисни. Ако си вършеха работата както трябва, нямаше да има толкова фатални инциденти, убеден е бившият гонкаджия.
Според него в града има много фенове на бързия нощен спорт и би било добре градската управа да помисли за изграждането на специално трасе за подобни състезания, на което те да се провеждат законно. Щом държавата може да даде за Ботев и Локо по 1 милион, трябва да помисли и за младите хора с потенциал, които обичат дъха на бензин.
През зимата в Пловдив не се правят драгове. Тогава шоуто се премества на пътя за Бяла черква. Там се устройват яки дрифтове с беемвета. По заледените планински пътища пилотите карат внимателно и без много газ. Естествено, повечето автомобили отново са оборудвани като за професионални състезания.
Кметът на "Южен": Родителите да монтират записващи камери в колата, която кара детето им
Няма как районното кметство да инсталира достатъчно камери на бул. "Кукленско шосе", за да контролира незаконните гонки. За целта е необходимо да се изгради единен център за следене. Ние нямаме бюджет. Поставили сме съвместно с Първо РУП четири камери на кръстовището до кметството. Това коментира по темата кметът на район "Южен" Валентин Василев. Именно в Кючук Париж стана и катастрофата, в която Милан Дивеков прегази на пешеходна пътека 63-годишния Димитър Димитров.
Според управника на района трябва да се обръща повече внимание на младите хора, които карат коли, за да не стават такива кървави инциденти. Той посъветва
родителите да монтират записващи камери в колата, която кара порасналото им дете, за да могат да го контролират къде и как шофира.