Министерството на Калфин дава над 1 млн. лв. за реклама в две телевизии и две радиа
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Четири договора с медии на обща стойност 1 080 000 лева е сключил в последния месец Управляващият орган на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Договорите са за популяризиране на дейностите по проекти в областта на социалната политика и интеграцията на ромите, финансирани със средства от Европейския съюз.
ОПРЧР е на подчинение на вицепремиера и социален министър Ивайло Калфин. 400 000 лв. е бюджетът за радио-реклама, които ще си разпределят две радиостанции. Почти половин милион лева получава една от големите национални телевизии, а 300 000 лв. получава телевизия с бизнес насоченост. Данните са от месечната справка за договорите, сключени в изпълнение на Комуникационните планове на програмите за програмен период 2007-2013 г., които се публикуват на портала eufunds.bg.
През май месец договор за 240 000 лв. е сключил с една от националните телевизии и Управляващият орган на Оперативна програма "Околна среда". За оптимизация на интернет-страницата на ОПОС е сключен и договор за 14 400 лв. В последния ден на април месец 2015 г., Управляващият орган на Оперативна програма "Конкурентноспособност" е сключил договор за популяризиране на дейностите за подпомагане на малки и средни предприятия с музикална телевизия. Договорът, който служителите на икономическия министър Божидар Лукарски са сключили е на стойност 52 800 лв.
От данните на Управляващите органи става ясно, че и през май месец се запазва тенденцията финансови средства за популяризиране на дейностите по еврофондовете да се предоставят чрез пряко договаряне само на телевизии и радиа. За разлика от тях, печатните медии и интернет-сайтовете могат да получават средства за реклама на еврофондовете чрез търгове по Закона за обществените поръчки, каквито обаче министерствата не обявяват. Това е причината и по-голямата част от европейските пари за медии, които трябваше да отидат за популяризиране на еврофондовете ще бъдат загубени с приключването на програмния период в края на 2015 г., а тези, които достигнаха до ограничен кръг от медии бяха изразходвани без да имат значителен ефект за подобряване информираността на гражданите за ползите от европейската солидарност.


