Министерството на транспорта и АБАИ ще се опитат да подобрят ситуацията в авиационния сектор
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В понеделник, на среща между министъра на транспорта Росен Желязков и председателя на Асоциацията на Българската Авиационна Индустрия (АБАИ) Тодор Иванджиков се постигна съгласие Министерството на транспорта да организира поредица от разговори с представители на авиосектора в България с цел стабилизиране на авиосегмента.
Двамата обсъдиха редица наболели напоследък проблеми в родната авиация, един от най-сериозните от които се оказа необходимостта от структурни и административни промени в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД „ГВА”).
Припомняме, че от АБАИ изпратиха няколко писма до Министерството на транспорта именно във връзка с ГД „ГВА”. В едно от последните от организацията настояват за постоянен диалог между дружествата, представляващи авиационния бизнес в България и регулаторния орган, както и МТИТС.
Наред с това от АБАИ са направили няколко предложения за подобряване работата на ГД „ГВА” в качеството си на пряко потърпевши от дейностите на ведомството, а именно:
• Да се въведе гъвкаво решение по отношение на сроковете за отговор и одобрение от страна на ГД „ГВА”;
• Подобряване на интернет страницата на ГД „ГВА” в частта, отнасяща се за нормативните актове и апликации;
• Подобряване комуникацията с ГД „ГВА” чрез въвеждане на гъвкави електронни услуги;
• Обособяване на Call Center за пряка комуникация с ГД „ГВА”.
Намаляване до минимум комуникацията на хартиен носител и вкараната процедура всички документи да се подписват от Директор ГВА, което е меко казано странно;
• Да се назначат спешно специалисти на вакантните места и да се назначат специалисти с опит във всички отдели;
• Избор на Директор на ГВА с правилно изпълнен конкурс и комисия от специалисти в сектора
Също така от АБАИ излязоха с предложение за цялостно преструктуриране на ГД „ГВА”, където структурата не е променяна от десетилетия и обособяването й като самостоятелна агенция, както в почти цяла Европа. От Асоциацията са на мнение, че трябва да се създаде отдел „Регистрация на въздухоплавателни средства”. В допълнение трябва да се създадат още няколко отдела, за дигитализацията на ГД „ГВА”; отдел или определяне на служители за връзка с представители на индустрията или пряка връзка с АБАИ. Не на последно място от АБАИ смятат, че ГД „ГВА” трябва да играе основна роля.
В хода на срещата министър Желязков е дал обещание да организира две срещи:
• Между АБАИ, АБА и ГВА за създаване на критерии по избор на инспектори и стандарти
• с министъра на финансите Кирил Ананиев и транспортната комисия за възможностите за отпускане на финансови средства за компаниите в авиосегмента, най-вече авиокомпаниите, ремонтните бази и хендлинг компаниите.
За Асоциацията на Българската Авиационна Индустрия
Асоциацията на Българската Авиационна Индустрия (АБАИ) е основана през октомври тази година. В нея членуват над 25 компании, пряко свързани с авиационния сектор в България, в т.ч. авиокомпании, наземни оператори, ремонтни бази, учебни центрове, компании за производство на безпилотни апарати, дронове и други. АБАИ представлява дружествата, опериращи в сектора на авиацията пред съответните държавни органи и организации по всички въпроси, които касаят дейността им, като отстоява икономическите, професионалните и правните им интереси. Сред важните цели на АБАИ е да инициира обучения в областта на авиацията, да развива колегиалността и сътрудничеството между дружествата в сектора и създава благоприятна работна среда, както и да инициира пред съответните държавни органи предложения за законодателни изменения в частта от законови и подзаконови нормативни актове, касаещи авиацията в Република България.


