За да се спаси ВМЗ-Сопот, трябва да бъдат съкратени част от служителите му. Това заяви икономическият министър Делян Добрев пред Нова телевизия.
По думите му, хората ще получат работа по програмите за заетост на социалното министерство.
„Ако до вчера говорехме за това да избегнем забавянето на заплатите във ВМЗ-Сопот, то днес вече трябва да говорим за това дали изобщо ще има заплати”, така икономическият министър коментира провалената сделка за приватизация на завода.
Добрев допълни, че задълженията на дружеството възлизат на повече от 150 млн. лв. Вече имало и дело за обявяването му в несъстоятелност, заведено от кредитор. Вероятно обаче щели да последват още такива искове, тъй като кредиторите са стотици.
Протестът на служителите във ВМЗ-Сопот може да стигне и до жълтите павета - в това се закани синдикалистът от КТ „Подкрепа” Димитър Атанасов. Пред Дарик той обясни, че днес протестите продължават в рамките на самия завод, като ще бъде взето решение и как работниците да продължат да търсят правата си.
След като приватизацията на
ВМЗ-Сопот бе спряна, се очаква днес да започнат разговори за бъдещето на предприятието. Директорът
Иван Стоенчев отказа коментар за възможностите пред ВМЗ, но призна: „Какво означава да се намерят пари, парите трябва да бъдат заработени”. На въпрос има ли осигурени поръчки обаче той заяви, че за всички хора, които са в завода, няма осигурени поръчки.
„Дайте ни ден-два да отшуми всичко, което върви около приватизацията, и тогава може да коментираме”, допълни Стоенчев.
От своя страна синдикалистът
Димитър Атанасов заяви, че хората ще търсят правата си до край. „Искаме на първо място договори, работа”, коментира той.
Приватизацията на ВМЗ-Сопот бе прекратена, след като единственият кандидат купувач не внесе депозит по сметките на ресорната агенция. Служителите на завода не са получавали пари от декември, като тогава им бяха преведени два аванса. При повечето хора и минималната сума бе запорирана от банките заради непогасени сметки.
Относно едно евентуално строителство на АЕЦ "Белене" Добрев заяви, че е изключително важно първо да се каже как той ще бъде финансиран. "Сергей Станишев и Румен Овчаров говорят омайващо пред хората за тази централа, но магистралите, които сега се строят са 20 пъти по - евтини", поясни министърът.