Министър Желязков: 14 000 остават без работа, ако влезе в сила пакетът "Мобилност"

Политика

Министър Желязков: 14 000 остават без работа, ако влезе в сила пакетът "Мобилност"

10487
на 10.10.2019
Министър Желязков: 14 000 остават без работа, ако влезе в сила пакетът Мобилност
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Общо 53 на сто от всички курсове на българските международни тежкотоварни превозвачи ще бъдат празни, без товари и без приходи за компаниите, а 14 000 от пряко засегнатите в сектора ще си загубят работата. Това ще се случи, ако бъде приет пакетът "Мобилност 1", без да е уважена позицията на България по него, стана ясно на пресконференция в МТИТС с участието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и бизнеса.

На пресконференцията бяха представени резултатите от направеното проучване на тема "Българският тежкотоварен сектор", възложено от Съюза на международните превозвачи. То обхваща пазарно изследване и прогнозна оценка за въздействието на пакета "Мобилност 1" върху тежкотоварния автомобилен бранш у нас.

Пазарното проучване има значение за представяне на пазарите в България и последиците от прилагането на новия мобилен пакет, уточни министър Желязков. Категорични сме по отношение на връщането на превозните средства в държавата на регистрация и възможността да се ползва седмичната почивка на охраняем паркинг в превозното средство, посочи министърът.

Цветан Алексиев от фирмата, провела социологическото проучване, уточни, че за него са използвани собствено проучване и публично достъпна информация, както и специализирани източници и анализи. Около 12 700 компании от България предоставят сухопътен международен транспорт. 75 на сто от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Заетите в сектора са 42 500 с около 1750 евро средна заплата, сочи анализът.

Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през 2018 г., и тяхната средна възраст е 3 години, за разлика от тези в Европа, които са средно на 11 години, посочиха анализаторите. Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването.

Общо 6 на сто от БВП и 2,8 млрд. евро е пазарният дял от сектора за международен автомобилен транспорт.

Основният проблем, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, е че то ще обхване около 53 на сто от всички задължителни курсове от и за България, които ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите ще бъдат 0,5 млрд. евро.

Ще се увеличат и въглеродните емисии, като 1 процент от техния дял ще е за сметка на българските автомобили.

Словакия, Чехия, Холандия, Португалия, Естония са страните, от които ще търсим подкрепа и съдействие по отношение "Мобилен пакет 1". Важното е да нямаме разколебаване в подхода като правителство и да сме единни с групата на единомишлениците, посочи министър Желязков.

WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)

препоръчано

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 25 април - успех във всички начинания за Телците, лични проблеми терзаят Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 25 април - успех във всички начинания за Телците, лични проблеми терзаят Скорпионите
ПИК TV x
СУПЕР ИНТРИГА! Радостин Василев шокира: Синът на Теменужка Петкова е енергиен бос и медиатор между жената и дъщерята на Нотариуса! Депутатката от ГЕРБ: Лъжи! Ще се видим в съда (ВИДЕО) СУПЕР ИНТРИГА! Радостин Василев шокира: "Синът на Теменужка Петкова е енергиен бос и медиатор между жената и дъщерята на Нотариуса!" Депутатката от ГЕРБ: Лъжи! Ще се видим в съда (ВИДЕО)
ново
Днес: 110
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК