Министър Караниколов: Българският износ за Саудитска Арабия надхвърля 40 млн. долара
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Двустранните търговски връзки между България и Саудитска Арабия се развиват динамично и възходящо. Налице е постоянен интерес за работа и сътрудничество в различни области между бизнеса от двете страни. Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов в приветствие към участниците в българо-саудитски бизнес форум, който се проведе в Рияд. На форума участие взеха над 80 български и саудитски компании от секторите земеделие, хранително-вкусовата промишленост, фармацевтична и машиностроителна промишленост, информационни технологии и туризъм.
Министър Караниколов изтъкна, че през 2016 г. и 2017 г. са подписани три важни документа: Меморандум за разбирателство за сътрудничество в областта на туризма, Споразумение за избягване на двойното данъчно облагане, Споразумение за взаимно сътрудничество в областта на земеделието, животновъдството и рибарството.
„В момента работим за съгласуване на Споразумение за насърчаване и защита на инвестициите. Очакваме също да създадем Смесена междуправителствена българо-саудитска Комисия за икономическо сътрудничество, като подпишем Статут за нейната работа“, подчерта Караниколов.
Той допълни, че с приемането на нови двустранни договорености се върви уверено напред към създаване и задълбочаване на нови партньорски дългосрочни взаимноизгодни отношения.
Икономическият министър посочи, че през последното десетилетие има значителен ръст на двустранната търговия, която надхвърля 100 милиона щатски долара, на фона на доста по-скромните обеми през предходните години.
„През 2018 г. се наблюдава увеличение на българския износ за Саудитска Арабия в сравнение с предходната година, като надхвърля 40 млн. щ.д. Убеден съм, че нашите две страни са в състояние да навлязат в нов етап на взаимноизгодни търговско-икономически отношения“, заяви Караниколов.
По думите му настоящият форум дава отлична възможност да бъдат дискутирани и представени предимствата и качествата на продуктите, производствените технологии и ноу-хау, използвани в двете страни.