Министър Павлова: 2016-а ще е година на преструктуриране на управлението в пътния сектор
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
2016 г. ще е година на преструктуриране на управлението в пътния сектор. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството по време на Единадесета годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016", предаде репортер на агенция „Фокус”.
По думите ѝ, това е най-добрият момент да се направи такъв форум, който да очертае приоритетите за 2016 година в пътното строителство, което е и един от приоритетите на правителството. „Има много какво да се работи и да направим заедно по инфраструктурата в страната“, отбеляза тя. „2015 година приключи като най-силната година от гледна точка на строителство и инфраструктура, благодарение на стария програмен и новия програмен период, на европейските фондове, на средствата от Световна банка и Европейската инвестиционна банка“, посочи министър Павлова. Тя уточни, че през изминалата година само в сферата на пътното строителство са изградени и рехабилитирани нови 300 магистрални километра, с които магистралната мрежа у нас е станала близо 800 км. Рехабилитирани са 500 км пътища – първокласни, второкласни и третокласни.
„Вярвам, че 2015 година ще бъде запомнена като пикова година. 5 милиона тона асфалт бяха положени за 1 година. Това е много работа и много усилия“, заяви министър Павлова. „Благодаря за тази работа, тя беше изпълнена добре“, допълни тя. По думите ѝ, 2016 година няма да е лека в областта на пътното строителство, защото се явява преходна между двата програмни периода. „Няма да е чак толкова пикова. 2016 година бих нарекла година на презареждането.
От гледна точка на управление и администрация на пътния сектор това ще е година на едно ново начало, на преструктуриране на управлението в сектора. Националната компания за стратегически проекти ще се слее с Агенция „Пътна инфраструктура“, така че следващите месеци ги отдавам на преструктурирането на сектора с един нов модел в управлението на стратегически пътни проекти“, обясни регионалният министър. Тя за пореден път подчерта също, че магистралите „Струма“ и „Хемус“ остават приоритетни за тази година.