Министър Росен Желязков: Силата на премиера Борисов и ГЕРБ е, че си признаваме грешките и съумяваме да ги поправяме

ЧАС ПИК

Министър Росен Желязков: Силата на премиера Борисов и ГЕРБ е, че си признаваме грешките и съумяваме да ги поправяме

2967
на 15.02.2021
Министър Росен Желязков: Силата на премиера Борисов и ГЕРБ е, че си признаваме грешките и съумяваме да ги поправяме
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Силата на премиера Борисов и ГЕРБ е, че си признаваме грешките и съумяваме да ги поправяме в движение. Това заяви пред БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Той говори за изборите, пандемията и актуалната ситуация в транспорта.

препоръчано

„Да, ще участвам в изборите. Вече го обявих – заяви министър Желязков. - В момента текат номинации. Благодаря на симпатизантите ни за доверието и че виждат в нас хора, на които може да разчитат.

Много се коментира възможността за гласуване по пощата. На този етап – два месеца преди избори обаче, това е твърде екзотична идея, която би донесла само повече проблеми. Най-вече свързани с логистиката. Веднага давам един пример - с идентификацията на въпросния гласоподавател. При едно дистанционно гласуване основният въпрос, който трябва да намери решение е, отговора на въпроса за електронната идентификация. Как да се гарантира, че това лице е подало този глас и е гласувало?”

Министър Желязков разясни и идеята за отварянето на пощенски клонове в станциите на метрото.

„Пощенските клонове в станциите на метрото са за удобство на гражданите – каза министър Желязков. -  През 2019 година през станциите на метрото преминаха почти половин милион души. Сега има намаляване, но това е временна тенденция. Във всяка станция ще има пощенски клон, в който ще се извършват съответните обичайни услуги. За удобство на гражданите”.

Министър Росен Желязков анализира и мерките срещу коронавируса от страна на правителството и помощта за бизнеса.

„Активната намеса на правителството позволи на бизнеса да удържи положението – каза той. - Няма фалити, които да ангажират държавата. Подпомогнахме автобусните превозвачи.  Особено тези, които осъществяват превози в междуградски планински райони с една мярка, която смятаме за изключително успешна, която бе много бързо реализирана. Тя стигна до около 600 компании. Бързо бяха разпределени помощи по справедлив начин.  Говорим, че пандемията трябва да намери своето решение в рамките на тази година, заради което и разчитаме на мерките. Успяваме в този момент да се държим в едно добро европейско равнище на подкрепа. Много над предполагаемото ниво на коментар, че държавата няма ресурси да реагира.

Ролята на държавата в пътническите превози на железниците е голяма. Работата на БДЖ е гарантирана. В този период, освен увеличаване на субсидията, гарантираща по-добро пътуване, работим и по подобряване на условията и базата. Програмата е ясна, структурирана и финансово обезпечена. Предстои закупуването на мотриси за къси и средни разстояния. Това е дългосрочна програма, която ще ангажира и следващите правителства, и се радвам, че е подкрепена и от Европейската комисия. Тази година идват 15 локомотива. Дружеството ще преценява на кои български владетели да ги кръсти. За мен тази инициатива е добра. Важна е енергийната ефективност, а новите вагони и локомотиви имат категорична далеч по-добра такава. Следващите две-три години до морето ще се стига по-бързо. Там важна обаче е не скоростта, а колко пъти се спира. Ако има директно пътуване от София за Бургас, ще се стига доста по-бързо.  Но съм сигурен, че това няма да се приеме от хората от Стара Загора или  Пловдив например. Незнам дали тези, които хвърлят камъни по влаковете са същите, които си хвърлят хладилниците в Искър, но ролята на обществото е да пречи на това. Нужни са превенция , по-добро възпитание и ролята на наказанието”.

Министър Росен Желязков коментира и ситуацията с концесията на летище „София”.

„От близо три години в националния регистър стои договора за концесията на летището – каза той. - Странно ми е, че доста журналисти интерпретират темите по концесията доста превратно. Много пъти повтарям, че от момента на подписване до влизане в сила има условия, които трябва да бъдат изпълнени. Има един преходен период. Преминаване от едно в друго дружество, ратификация пред Европейската комисия, плащане на първа вноска. Това е един преходен период, когато единият летищен оператор предава дейността на новия летищен оператор. Когато това стане, новият летищен оператор влезе в действия, ще станат нещата. Срокът за този преход е до юли тази година, но може да стане и по-рано. Този процес върви плавно и спокойно. Имаме становище на Комисията по конкуренция вече, очакваме такова от Европейската комисия”.

 

 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за първия ден на май - възможни непредвидени разходи за Скорпионите, новина ще изнерви Стрелците САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за първия ден на май - възможни непредвидени разходи за Скорпионите, новина ще изнерви Стрелците
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Нинова разкри целите на БСП - защо Григорова и Йончева предадоха партията (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Нинова разкри целите на БСП - защо Григорова и Йончева предадоха партията (ВИДЕО)
ново
Днес: 3
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК