Пазарът на този вид реклама ще набъбне от $13 на $40 млрд. до 2018 г.
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В следващите пет години мобилната реклама ще се увеличи с над 300% - от сегашните 13 млрд. днес до 40 млрд. долара, показва анализ на Juniper, цитиран от специализираното издание VentureBeat.
Възможно е обаче тази прогноза да е дори твърде консервативна, коменира изданието и насочва вниманието към два факта. За една година до края на юли 2013, печалбите от мобилна реклама на Facebook са се увеличили от почти нула до солидните 41 процента от цялата печалба.
Преди няколко дни доклад на The Search Agency посочи, че една трета от платените кликвания на Google са от мобилни устройства. Тъй като 70 процента от печалбата от мобилна реклама се поделя между тези два гиганта, то може да се каже, че вече сме в ерата на мобилната реклама. Печалбата на Google за миналата година е 50 милиарда долара, а Facebook може да достигне 10 милиарда тази година, така че може и да не отнеме пет години, докато печалбите от мобилна реклама достигнат 40 милиарда долара.
Twitter тепърва започва да печели пари от мобилния формат, Tumblr и Yahoo заявяват, че бъдещето е мобилно, такива са перспективите и на Microsoft. Бъдещето на всички е мобилно, но с една уговорка, предупреждава VentureBeat. Все още има съществена разлика между печалба на кликване на мобилно устройство и печалба на кликване на настолен компютър.
Рекламите за таблети са по-скъпи от тези за смартфони, а рекламите от настолни компютри все още носят пропорционално най-много пари. Това вероятно ще се промени, когато започнем да използваме основно мобилните устройства. Според анализа на Juniper най-бърз растеж ще отбележи рекламата в мобилните приложения, голям дял ще има за мобилния интернет и по-малко ще остане за съобщенията, където приложения като Line и WhatsApp прибират големи суми. От географска гледна точка най-бързо ще се развива Индия с 400 процента до 2018 година.


