Ето каква сума достигна Jackpot Cards, най-високият джакпот на efbet.com (18+)
Около 10% от покупките на храна за вкъщи или за доставка до работното място се правят директно през нета, показват данните на Българската асоциация за електронна търговия (БАЕТ).
Според Петър Ванчев от асоциацията, в България делът е малък и подобни поръчки се правят основно от работещите в офисите. "За последните 5-10 години изместването от поръчка по телефона към онлайн е почти пълно. Много по-лесно се избира от картинките и няма нужда да се обажда и да се обясняваме с някой по телефона“, обясни той пред "Монитор".
По думите му в големите градове на запад спрямо офлайн търговията делът е поне 3-4 пъти по-голям. "Причината е масовото използване на мотоциклети и велосипеди от куриерите, доставящи поръчките. У нас разносвач с мотор или на колело е екзотика. В Париж например по кръстовищата има специални острови, където да могат да паркират куриерите. Там на всеки паркинг може да се видят поне 1-2 мотора на фирмите за разнасяне на храна“, обяснява Ванчев.
Той смята, че българинът тепърва ще променя навиците да си поръчва храна за доставка в къщи или в офиса, като основният проблем е именно времето за доставка да е в рамките на половин или един час.